به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، حسینعلی امیری عصر سه‌شنبه ۲۱ مهرماه در مراسم بهره‌برداری از ۹ کیلومتر از بزرگراه اسلام‌آباد- پل‌دختر اظهار داشت: کرمانشاه از قدیم‌الایام محل عبور زوار عتبات عالیات بوده است و این جایگاه باید همچنان حفظ شود.

وی افزود: حماسه اربعین حسینی در دنیا بی نظیر است و عرصه‌ای شکوهمند برای به نمایش گذاشتن  قدرت، مجد و عظمت اسلام به جهانیان است.

این مسئول تصریح کرد: بدون گسترش راه‌های مبادلاتی نمی‌توان به توسعه دست یافت و باید تمام حوزه‌ها گسترش یابند تا به یک توسعه همه‌جانبه و متوازن برسیم.

وی با اشاره به اقدامات استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مهندس بازوند مدیری پرتلاش است که شب و روز برای توسعه و پیشرفت کرمانشاه می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت:  تکمیل پروژه بزرگراه اسلام آباد- پل‌دختر را در هیئت دولت پیگیری می‌کنم.

تکمیل بزرگراه اسلام‌آباد-پل‌دختر یک اولویت در توسعه غرب کشور است

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: بزرگراه اسلام‌آباد- پل‌دختر یک شاهراه مهم و بسیار استراتژیک در غرب کشور است که راه مبادلاتی خوزستان را به شمال غرب کشور متصل می‌کند.

هوشنگ بازوند افزود: حدود ۵۴ کیلومتر از این بزرگراه در استان کرمانشاه واقع شده است که قسمت اعظم آن به اتمام رسیده و تنها حدود ۸ کیلومتر باقی مانده است.

این مسئول  ادامه داد: بخش اعظم این پروژه در استان‌های ایلام و لرستان واقع شده و هنوز به صورت یک بانده باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه در توسعه استان، از دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درخواست داریم موضوع تکمیل این بزرگراه مهم را  هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند.

 استاندار کرمانشاه افزود: تکمیل این پروژه در محدوده اسلام آباد-حمیل موجب کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در این محور شده که جای تقدیر بسیار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :