به گزارش کلهرنیوز ، خلیل حیدری  اظهار داشت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در هفت ماه امسال  ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۶۶ دلار به وزن ۱۸ هزار و ۴۴۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۲۲ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۰۶ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۵ هزار و ۶۰۳ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در هفت ماه امسال به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۲۳۰ درصد و از نظر ارزش ۷۸۷  درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: در هفت ماه امسال از گمرک کرمانشاه ۱۴ میلیون و  ۶۹۲ هزارو ۵۵۶ دلار کالا به وزن ۲۴۵۸ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی آمار واردات گمرک خسروی را ۲۳۵ هزار و ۹۰۴ دلار کالا به وزن ۳۷۹ تن عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از نظر وزن ۳۷  درصد کاهش داشته است.

حیدری با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‏‌شود  عنوان کرد: کشور عراق با ۲۳ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۰۹ دلار کالا به وزن ۱۴ هزار و ۲۷۳  تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماه امسال  به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در مدت یاده شده کشور چین با پنج میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۲۱ دلار کالا به وزن ۷۳۰ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند./تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :