به گزارش کلهرنیوز ، خلیل حیدری در نشست خبری که عصر امروز در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته سه میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کالا صادر شده است.

وی با بیان اینکه ابتدای امسال چهار میلیون تن کالا از استان صادر شده است عنوان کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی پنج درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد کاهش یافته است که بخشی از این کاهش مربوط به بسته بودن مرز سومار و بخشی نیز به دلیل کاهش پایه‌های ارزی است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش صادرات به عراق تنها مربوط به استان کرمانشاه نیز و در تمام کشور رخ داده است گفت: از میزان صادرات انجام شده در استان ۷۲۵ میلیون دلار اظهار سایر استان‌ها و مابقی مربوط به تولیدات داخل استان بوده است.

حیدری با بیان اینکه بازارچه‌های شوشمی و شیخ صله از چند ماه گذشته به عنوان بازارچه‌های رسمی ارتقا یافته‌اند بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۴۱۹ هزار تن کالا از مرز شیخ صله و ۲۷۷ هزار تن نیز از مرز شوشمی صادرات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مرز پرویزخان از سال گذشته آغاز شده و به دلیل تأخیر در آغاز طرح از برنامه عقب است اما کار به خوبی پیش می‌رود گفت: در هیچ جای دنیا تجارت در مرز انجام نمی‌شود و مرز تنها محل جابه‌جایی کالا است و این رویه در مرزهای استان باید تغییر کند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :