به گزارش کلهرنیوز ،غروب سرد یک روز زمستانی یا عصر روز تابستانی، اگر بی سرپناه و بی خانمان باشی دیگر تفاوتی نمی کند که آن روز چگونه سپری می شود. فقط دلت می خواهد روز تمام شود و از آنجایی که برای سرمای روز بعدی نیز دلهره و نگران هستی به آمدن صبح روز بعد دیگر علاقه ای نشان نمی دهی، زیرا سرمای هوا امانت را بریده، مدام این پا و آن پا می کنی تا گرم شوی برای اینکه زمستان هنوز به ایستگاه آخر نرسیده است و سوز آن را با تمام وجودت احساس می کنی.

صحبت از آدم هایی است که همین دور و بر خودمان خیلی نزدیک به ما روی نیمکت پارک یا کنج دیوار کنار کوچه بن بست و یا روی پل عابر پیاده شبشان را به روز می رسانند و سقفشان آسمان است و بسترشان زمین خدا.

آنهایی روزی برای خودشان کسی بودند، اما حالا روزگارشان گاهی نیز از شب تیره تر است؛ بی خانمان و کارتن خواب ها را می‌گویم آنهایی که در این روزها به دنبال یک جای گرم و یک وعده شام گرم هستند که نیازمند همدردی و حمایت جامعه است، بلکه بتوانند این روزهای سرد را سپری کنند.

اکنون این جامعه با مسئولیتی که دارد به دنبال راهکاری برای ساماندهی بی خانمان، کارتن خواب ها و معتادان متجاهر و حل آسیب های ناشی از مشکلات آن در دل شهرهاست.

در این میان از سوی بهزیستی و شهرداری کرمانشاه، مکان‌هایی به نام گرمخانه برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی خانمان،  کارتن خواب ها و آسیب ديدگان اجتماع در نظر گرفته شده که برای بررسی وضعیت گرمخانه ها با مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه و معاون خدمات شهرداری کرمانشاه گفت و گویی ترتیب داده شد که در ادامه می خوانید.

ا

 

فعالیت ۵ گرمخانه در استان کرمانشاه/ به دو گرمخانه دیگر نیاز داریم

فاطمه رضوان مدنی، مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به اینکه چهار گرمخانه در کرمانشاه برای خدمات رسانی به کارتن خواب ها و معتادان متجاهر فعالیت می کنند، اظهار داشت: یک گرمخانه ویژه آقایان با ظرفیت ۳۰ نفر و یک گرمخانه ویژه بانوان با ظرفیت ۲۰ نفر در شهر کرمانشاه مستقر است.

وی با بیان اینکه دو گرمخانه نیز در شهرهای اسلام آبادغرب و کنگاور به افراد بی خانمان خدمات ارائه می کند، بیان کرد: ظرفیت چهار گرمخانه روزانه ۹۰ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه گرمخانه ها در فصل زمستان با ساعت طولانی تری مشغول خدمت به افراد بی سرپناه است، خاطرنشان کرد: فعالیت گرمخانه ها در فصل زمستان از ساعت ۱۷  عصر تا ۸ صبح و در ساعات غیر از فصل زمستان از ۱۹ غروب تا ۷ صبح است.

رضوان مدنی با بیان اینکه از افراد بی سرپرست و بی خانمان هزینه ای بابت پذیرش آنها در گرمخانه ها دریافت نمی شود، عنوان کرد: ارائه لباس گرم، استحمام و یک وعده غذایی از مهم ترین خدمات گرمخانه ها است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه معتادان متجاهر نیز امکان استفاده از این گرمخانه ها را دارند، اظهار داشت: نیاز به دوگرمخانه دیگر در کرمانشاه و شهرستان هرسین وجود دارد که با فراهم شدن مکان و بودجه در خدمت همشهریان خواهیم بود.

ا

 

ممنوعیتی برای پذیرش معتادان متجاهر در گرمخانه وجود ندارد

خسرو عیساییان، معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در گفت وگو با مرصاد اظهار داشت: ممنوعیتی برای پذیرش معتادان متجاهر در گرمخانه وجود ندارد، زیرا مراجعان به تبع افرادی هستند که سرپناهی ندارند و طبیعی است که در این تعدادی نیز معتادان متجاهر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه در پارک جلالیه ضلع شرقی چهارراه مادر گرمخانه ای را با ظرفیت ۴۰ نفر فراهم کرده است، عنوان کرد: پذیرش بی خانمان‌ها و معتادان متجاهر از ساعت ۱۸ غروب تا ۸ صبح با غذاهای گرم و استحمام است.

عیساییان با بیان اینکه برای پذیرش در گرمخانه ممنوعیت سنی وجود دارد، افزود: در صورت مشاهده افراد بی خانمان و معتادان متجاهر در خیابانها به سمت گرمخانه راهنمایی می شوند، اما نوجوانان و افراد کم سن و سال به گرمخانه برده نمی شوند و توسط بهزیستی ساماندهی می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه کانکس هایی نیز مستقر می شود که تعداد پذیرش افراد بی خانمان به صورت شبانه روزی بالا می رود، بیان کرد: در گرمخانه افرادی پذیرش می شوند که جایی را ندارند، به ویژه در روزهای کنونی که هوا سرد است و نمی شود مدت طولانی را بدون فضای سرپوشیده سپری کنند.

انتظار می‌رود با توجه به نیازی که به ایجاد دو گرمخانه دیگر در استان کرمانشاه وجود دارد مسئولان مربوطه در اختصاص بودجه برای این موضوع نهایت همکاری را داشته باشند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :