به گزارش کلهرنیوز ،  هوشنگ بازوند صبح امروز چهارشنبه در شصت و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از ۳۱ درصد افزایش تصادفات جاده‌ای طی امسال اظهار داشت: در این راستا نمی‌توانیم جان مردم را با کمبود منابع مالی معامله کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: این امر نیاز به آسیب شناسی دارد و کسانی را که در انجام وظایف قصور داشتند، حتماً محاکمه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: معاون عمرانی ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه علت این افزایش و قصور دستگاه‌های را اعلام کند که ما هم برابر قانون با مقصرین برخورد کنیم.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات جاده‌ای که لازم و ضروری است به کار بگیرند، بیان داشت: در این خصوص شهردار، معاونین شهردار، پلیس، فرمانداری و هرکس قصور داشته باشد باید پاسخگو باشد.

بازوند بیان داشت: معاون عمرانی عوامل و مقصران را بر حسب درصد اعلام کند و در این قضیه هیچ ملاحظه‌ای نشود و حتی اگر مقصر دبیر شورای ترافیک باشد با وی برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر با نصب نرده‌ها این مشکل حل می‌شود، شهرداری باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد، افزود: نمی‌توانیم تمام تقصیرها را بر گردن‌پرتقال فروش و لبو فروش بیندازیم.

وی همچنین با توجه به اینکه ۳۶ درصد تلفات جاده‌ای در صحنه تصادفات رخ می‌دهد، افزود: باید علت این امر مشخص شود که آیا این آمار ناشی از عدم حضور پلیس و سرعت بالاست.

بازوند ضمن انتقاد بر خاموش بودن پل‌های مکانیزه در سطح شهر گفت: حتماً در این میان قصوری وجود دارد که باید پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: معاون عمرانی همچنین گزارشی در رابطه با تصادفات محور کرمانشاه- کامیاران با قید آمار تلفات تهیه کند و برای وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای ارسال و تمام قول‌های دروغینی که معاونین آنها دادند و عمل نکردن و منجر به این کشته‌ها شد در آن عنوان شود.

وی بیان داشت: همچنین پلیس تا پایان نوروز تمام خودروهایی را که سرعت بالاتر از ۱۴۰ کیلومتر دارند ۴۸ ساعت توقیف و در پارکینگ نگهداری کند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شورای ترافیک تا پایان بهمن ماه برنامه نوروزی سال ۹۹ را تهیه و ارائه دهد که اول اسفند تصویب شود.

مدیر ارشد استان افزود: سعی می‌کنم ۱۰۰ میلیون تومان در بحث سوخت برای گشت‌های پلیس در نظر بگیریم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :