به گزارش کلهرنیوز، هوشنگ بازوند امروز شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: در ایام دهه فجر امسال در استان کرمانشاه بالغ بر ۱۳۶۲ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار کرمانشاه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و یادگارهای امام (ره) را محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۲ به حدود ۲۰۹ روستا گازرسانی صورت گرفته و از آن زمان تا سال ۹۸ حدود ۱۳۳۲ روستا عملیات گازرسانی شکل گرفته است؛ یعنی از ۲۳ درصد به ۷۱ درصد رسیده است و مبالغی را که دولت در این مدت صرف هزینه گازرسانی به روستاها کرده حدود ۱,۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده است.

این مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۶۶۲ روستا در دست اقدام است و در ایام دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به ۱۱۲ روستا به بهره برداری رسیده است.

گازرسانی به ۲۴۱۶ واحد صنعتی در کرمانشاه

بازوند همچنین گفت: از سال ۹۲ تاکنون دو هزار و ۴۱۶ واحد صنعتی گازرسانی شده است که نشان از توجه دولت به بحث صرفه جویی در سوخت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین سند اقتصاد مقاومتی رونق تولید و اشتغال در استان کرمانشاه افزود: امیدواریم که با این اسناد بتوانیم سالانه ۳ درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و تا سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان را به میانگین کشوری برسانیم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در صورتی که بخواهیم نرخ بیکاری استان را یک درصد کاهش دهیم باید ۷ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد کنیم.

پرداخت ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال

این مدیر ارشد استان همچنین از پرداخت تسهیلات کم بهره سخن گفت و تصریح کرد: طی دو سال گذشته موفق شدیم ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال پرداخت کنیم.

بازوند بیان داشت: یکی از راهکارها برای کاهش آسیب اجتماعی توجه به ورزش و نشاط است و می‌توان گفت سرچشمه بسیاری از رشته‌های ورزشی خاص از استان کرمانشاه که برای توسعه این بخش علاوه بر اعتبارات دولتی مشارکت مردمی را نیز می‌طلبد.

وی ادامه داد: به این منظور جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان کرمانشاه وزارت نفت اعتباری را جهت کارهای ورزشی و ساخت سالن‌های ورزشی به استان کرمانشاه اختصاص داد که بیشتر برای مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه بحث ورزش استان مجمع خیرین ورزش یار را تشکل دادیم.

اجرای طرح ۱۰۰ مسجد ۱۰۰ مدیر در کرمانشاه

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به طرح ۱۰۰ مسجد ۱۰۰ مدیر اشاره کرد و گفت: به دنبال این طرح مدیران در ۱۰۰ مسجد حضور پیدا کردند تا به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند و رضایت مندی مردم را به دست آورند.

این مدیر ارشد استان عنوان کرد: کرمانشاه مرکز استان است و قرار است خدماتی را به استان‌های همجوار بدهد اما با توجه به مشکلاتی از جمله سکونت‌های غیررسمی و آسیب‌های اجتماعی حاکم بر این شهر، شهرداری به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات این شهر نیست.

وی اظهار داشت: به این منظور کرمانشاه را به ۸ منطقه تقسیم کردیم و برای هر منطقه یکی از مدیران و یا معاونان استاندار را مأمور کردیم تا با محوریت مساجد مشکلات مردم این مناطق را رصد و در جهت رفع آن تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی می‌تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد.

بازوند عنوان کرد: با توجه به اینکه در دوم اسفندماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم و حضور در انتخابات نیز یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود لذا حضور گسترده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند در جریان انتخابات از رأی افراد به عنوان یک امانت صیانت و حراست می‌شود و انتخابات سالم و بی طرفانه انجام خواهد شد./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :