به گزارش کلهرنیوز، علی بیدمشکی پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در خصوص مواضع رهبر معظم انقلاب نسبت به ورود واکسن های انگلیسی، آمریکایی و حتی فرانسوی اظهار داشت: در یک خانواده پدر و مادر نسبت به فرزندان احساس مسئولیت بیشتری دارند و اگر نظام جمهوری اسلامی را نیز به یک خانواده تشبیه کنیم در رأس این خانواده رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است که نسبت به ملت حساسیت بیشتری دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: رهبر انقلاب در قبال ملت به شدت احساس مسئولیت می‌کنند و برای مردم کشور وقت می گذارند لذا با توجه به اطلاعات همه جانبه‌ و شناخت کافی از آمریکا و انگلیس از مدت‌ها قبل اعتمادی به این کشورها نداشته و ندارند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) نیز آمریکا و انگلیس را با خوی گرگ صفتی می شناخت و بارها مثال می زد که وقتی آنها دور هم می نشینند همواره مراقب همدیگر هستند که مبادا یکی به دیگری حمله کند.

بیدمشکی پور بیان داشت: برای ملت ما این کشورها امتحان خود را بدجور پس داده اند و ما نیز به آنها هیچگونه اعتمادی نداریم.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کشور های وابسته به آنها در دوران مقدس بر علیه ما عمل می کردند و هیچگاه فراموش نمی کنیم که چه برخوردهایی با ما داشته اند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: این کشورها در امتحاناتی که تاکنون از آن‌ها گرفته ایم مردود شده اند و اینطور نیست که تجدید شده باشند و حالا بار دیگر فرصت امتحان داشته باشند.

وی گفت: مدتی پیش بحثی پیش آمد که از کره جنوبی در قبال یک مبلغی واکسن خریداری کنیم از آن زمان تاکنون این ها اجازه نداده اند که ما این مبلغ را واریز کنیم، وقتی جلوی تمام نقل و انتقالات بانکی را گرفته‌اند چطور می شود اطمینان کرد که الان می‌گویند واکسن رایگان در اختیار ایران قرار می‌دهیم!

بیدمشکی پور افزود: فرض بر این است که اینها قصد دارند برای اینکه از بی‌خطر بودن واکسنی که تهیه کرده‌اند اطمینان پیدا کنند آن را به دیگران تزریق کنند و اگر آثار سوئی نداشت آن وقت خودشان از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از تمام این موارد اطلاع دارد لذا خیال همه را راحت کردند و گفتند واکسن‌های این کشورها وارد کشور نشود و دیدیم که وزیر بهداشت پس از مرور مسائل، با درایت گفت حق با رهبر انقلاب است و ایشان به درستی تشخیص دادند که این واکسن نباید وارد کشور شود.

عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان

علی بیدمشکی پور در خصوص عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان اظهار داشت: در حقیقت سیستم بدن در مقابل آنتی ژن هایی که این ویروس دارد آنتی‌بادی ترشح می کند به این معنا که وقتی این ویروس از بدن خارج شد بار دیگر اگر ویروس با همان مشخصات وارد بدن شود سیستم ایمنی آن را شناسایی کرده و بلافاصله وارد عمل می‌شود و اجازه ورود ویروس به بدن را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: از طرفی ویروس هم موجود بسیار هوشمند و ذی شعوری است و قصد دارد به هر نحوی خود را زنده نگه دارد لذا فرم خود را تغییر می دهد که سیستم بدن آنرا شناسایی نکند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: وقتی که ویروس جدید را با جهش جدید و برنامه جدید به عنوان واکسن وارد بدن می کنیم سیستم ایمنی ما این را برای بار اول تشخیص می دهد و لذا احتمال هرگونه درگیری در سیستم بیولوژیکی وجود دارد.

وی گفت: اگر از واکسن مطمئن استفاده نشود بر روی سیستم بدن تاثیر جدی می گذارد و سیستم بدن را با مشکل مواجه می کند و می تواند خطر آفرین باشد.

بیدمشکی پور ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اینها قابل اعتماد نیستند و باید بسیار مراقبت کرد و عقل و اختیار خود را دست دیگران ندهیم که ما را به عنوان موجود آزمایشگاهی مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: سنوات قبل هم چنین مشکلی برای ما با وارد کردن خون های آلوده به ویروس اچ آی وی درست کردند و بسیاری مبتلا شدند لذا این که حضرت آقا می فرماید به فرانسه هم اعتمادی نیست به خاطر همین است.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم همانطور که تاکنون موفقیت های بسیاری در زمینه های مختلف از جمله در بحث سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هوا و فضا، پیشبرد مسائل هسته‌ای و … را که تکنولوژی بالا نیاز دارند، کسب کردیم، چرا نباید به دانشمندان خود اعتماد کنیم.

دانشمندان ما در این مملکت زندگی می کنند

بیدمشکی پور بیان داشت: ضمن اینکه دانشمندان ما در این مملکت زندگی می کنند و ما هم مطمئن هستیم که آنها قصد ندارند ما را مورد آزمایش قرار دهند؛ همان‌طور که دیدیم اولین واکسن را بر روی فرزند خودشان آزمایش کردند.

وی افزود: بنیاد برکت و شرکت های دانش بنیان در حد دانشمند و مورد وثوق هستند و بر اساس اطلاعات علمی بالا عمل می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: کشورهای خارجی آمدند گیرنده ویروس را هدف قرار دادند و برای آن واکسن تهیه کردند و بعد بر علیه بخش محدودی از ویروس وارد عمل شدند اما ممکن است که ویروس جهش را در نقاط دیگر شروع کند در صورتی که واکسنی که توسط کشور خودمان تهیه شده است کل ویروس را مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ویروس ۹ آنتی‌ژن دارد و اگر بر علیه دو تا سه آنتی‌ژن آن واکسن تهیه کنیم با ۶ آنتی‌ژن بقیه باید چه کار کنیم؟ اما اگر بر اساس کل پیکر ویروس کرونا واکسن درست کنیم اگر دو تا جهش هم ایجاد کند مابقی نمی‌توانند جهش پیدا کنند همان کاری که دانشمندان ما انجام دادند بنابراین واکسن ما ایمن تر خواهد بود.

بیدمشکی پور اذعان داشت: از طرفی واکسنی که عزیزان ما درست کردند و اسم آن را “واکسن کویران برکت” گذاشتند، تا کنون نوبت اول تزریق را با موفقیت گذرانده و آثار سویی نداشته است و علاوه بر اینکه نوبت دوم را برای گروه اول تزریق می‌کنند یکسری جدید را هم به عنوان نوبت اول واکسینه می‌کنند یعنی تا سه نوبت باید این اتفاق بیفتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین حتی اگر ما دنبال این باشیم که از خارج هم واکسن بخریم باید واکسنی را خریداری کرده باشیم که سه نوبت تزریق آن جواب مثبت داده باشد و هیچ آثار سوئی از تزریق این واکسن در سه نوبت حاصل نشده باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر اعلام کردند که تا آخر خرداد یا اوایل تیرماه واکسن به مرحله‌ای می‌رسد که کاملاً در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تزریق می‌شود.

واکسن داخلی برتر از هر واکسنی است 

وی واکسن داخلی را برتر از هر واکسنی دانست و گفت: به هرحال خیالمان راحت است که این واکسن در داخل و توسط دوستان ساخته شده است نه دشمنان و حتی کسانی که در ساخت آن دست داشتند از دختر خود مایه گذاشتند تا با این کار بگویند به آن اطمینان دارند.

بیدمشکی پور گفت: وقتی این واکسن بر اساس پیکره کل ویروس درست می شود بسیار مهم است لذا واکسن ما در مقابل واکسنی هم که امتحانش را خوب پس داده بهتر است چرا که آن واکسن برای قسمتهای محدودی از ویروس آنتی بادی تشکیل داده در صورتی که ما در مقابل کل ویروس این کار را می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشور فرانسه مرز خود را بر روی انگلیس بسته است پس اگر واکسن خوبی درست کرده و می خواهند آن را به ما بدهند چرا برای خودشان استفاده نمی کنند و دایه مهربان تر از مادر شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این آمار به ۷۰ نفر رسیده است یعنی ما به خوبی پیشگیری کرده ایم و اگر همین طور تا خرداد حرکت کنیم آن زمان دیگر به یک واکسن مطمئن دسترسی پیدا می‌کنیم و مردم می‌توانند به ترتیب اولویت واکسینه شوند.

بیدمشکی پور خاطر نشان کرد: امروز در کشور اگر واکسن های مختلف از جمله ب س ژ، فلج اطفال، سرخک، آبله مرغان و … را تزریق می کنیم همه آنها از تولیدات ایران است و این واکسن ها تا الان هم درست عمل کرده اند، بنابراین تجربه درست کردن واکسن در کشور ما آنطور نیست که الان شروع کرده باشیم بلکه از قبل بلد بودیم و جزو ۵ کشور پیشتاز جهان در تولید واکسن هستیم.

وی بیان داشت: واکسنی که در داخل کشور تهیه می‌شود بر اساس پیکره کشته شده ویروس درست می شود و یک تیم

تحقیقاتی قوی بر روی این موضوع نظر می دهند.

دکتر علی بیدمشکی پور

 

/مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :