به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۸۶ میلی متر بوده حدود چهار درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۹ درصد کاهش نشان می دهد.
وی ادامه داد: بیشترین بارش سال زراعی جاری در پاوه با ۷۰۵٫۲ میلی متر و کمترین بارش نیز در شهر کرمانشاه با ۲۵۳ میلی متر اتفاق افتاده است.
زوراوند همچنین به سامانه بارشی اخیر که طی روزهای چهارشنبه تا جمعه بارش های خوبی برای اغلب مناطق استان به همراه داشت نیز گفت: این سامانه در مجموع ۵۶٫۵ میلی متر بارش به همراه داشت.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: گواور با ۱۰۵ میلی متر، کوزران با ۸۰ میلی متر و اسلام آبادغرب نیز با ۷۸٫۲ میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص دادند.
وی یادآوری کرد: قصرشیرین با ۱۴٫۳ میلی متر، سرپل ذهاب با ۲۳٫۴ میلی متر و کنگاور با ۳۳ میلی متر نیز به ترتیب از کمترین بارش برخوردار شدند.
زوراوند، میانگین بارش این سامانه در سطح شهر کرمانشاه را نیز ۵۵٫۶ میلی متر عنوان و اظهار کرد: با این مقدار بارش، میانگین بارش های مرکز استان در سال زراعی جاری به ۲۵۳ میلی متر رسید که نسبت به سال قبل که ۳۲۷ میلی متر باران باریده بود ۲۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۳ درصد کاهش نشان می دهد.

** موج دوم بارش ها در راه است
معاون هواشناسی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، با ورود موج دوم از سامانه بارشی اخیر به جو منطقه، بتدریج از بعد ازظهر امروز تا صبح روز سه شنبه، به تناوب شاهد بارندگی همراه با رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.
وی با یادآوری اینکه بارش در ساعاتی از روز دوشنبه نمود بیشتری خواهد داشت، افزود: در برخی نقاط شاهد وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابرعمومی و احتمالاً رگبار تگرگ نیز خواهیم بود.
زوراوند همچنین از کاهش محسوس دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد و گفت: انتظار می رود در این مدت دمای روزانه و شبانه بین پنج تا هفت درجه کاهش یابد و حتی دمای سه شنبه شب اسلام آبادغرب، کنگاور و سنقروکلیایی به یک تا ۲ درجه زیر صفر هم برسد./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :