به گزارش کلهرنیوز، حمید بهرام‌زاده امروز پنج شنبه در نشستی که با حضور مسئولانی از رسانه های استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار داشت: با بصیرت افزایی مردم باید آنها را دعوت استدلالی به حضور در انتخابات کرده و دلایل و مشکلات عدم حضور در پای صندوق های رای را بیان کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: انتخاب رئیس جمهور بر اساس اکثریت آرا است و این امر زمانی محقق می‌شود که تعداد شرکت کننده ها بالا باشد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری که پشتوانه رای اکثریت را دارد در فضای سیاسی می‌تواند بسیار قدرتمند ظاهر شود.

بهرام زاده گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده است این مردم هستند که سرنوشت خود را تغییر می دهند و یک رای می تواند در تغییر سرنوشت بسیار موثر باشد.

وی بیان داشت: الان به واسطه دسترسی که مردم به اینترنت دارند و شرایط کرونائی تجمعات برچیده شده و فضای مجازی وسیله خوبی برای شورآفرینی در انتخابات تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: بر اساس گزارشات موثق سیستم های اطلاعاتی، دشمنان خارجی ما به شدت فعال شده‌اند و رسانه های فارسی زبان بودجه های کلان را به این منظور در نظر گرفته اند تا اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی را مطرح کنند و با این کار قصد دارند که مردم را تحریک کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.

وی اظهار داشت: به حمد خدا و آگاهی مردم شاهد بودیم در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب با وجود تهدیدات مختلف دشمن این کشور همچنان پابرجا است و بر همه مشکلات فائق آمده است.

بهرام زاده تصریح کرد: قطار نظام در حرکت است و این انتخابات نیز می گذرد اما نباید فرصت ها را از دست بدهیم باید فرد اصلح را بر اساس شاخص‌هایی که برای آن تعیین شده است انتخاب کنیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پیشگیری از وقوع جرم در حوزه انتخابات پرداخت و گفت:  یکی از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی برنامه‌ریزی اثربخش جهت پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است.

بهرام زاده از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری استان و شهرستان‌های کرمانشاه خبر داد و افزود: رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با جدیت انجام می‌شود و در این زمینه هیچگونه کوتاهی انجام نخواهد شد و امید است با همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم این انتخابات با شکوه برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس در هر شهرستان دو شعبه پیگیری داریم که یک شعبه در دادسرا و یک شعبه در دادگاه کیفری قرار دارد، همچنین در مرکز استان نیز یک شعبه بازپرسی، یک شعبه دادگاه کیفری، یک شعبه دادگاه تجدیدنظر و یک شعبه دادگاه انقلاب مشخص شده است.

بهرام زاده عنوان کرد: گاهی اوقات اقدامات مجرمانه ممکن است انجام شود که جنبه امنیتی داشته باشد و نیاز است دادگاه انقلاب رسیدگی کند لذا شعبه دادگاه انقلاب به این منظور فعال شده است و در دادسرای نظامی هم یک شعبه برای رسیدگی به جرایم احتمالی نیروهای مسلح فعال شده است.

وی بیان داشت: اداره کل بازرسی تذکرات کتبی را به ادارات کل ارائه داده است کی طی آن عنوان شده مدیران کل از امکانات دولتی نباید برای کاندیداها استفاده کنند و همچنین کارمندان نیز در وقت اداری نمی‌توانند له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

وی در خصوص اینکه چرا رییس قوه قضاییه در موقعیت خود مانده و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است گفت: مطابق قانون ۳۷ انتخابات ریاست جمهوری تمام افرادی که مسئولیت مستقیم در امر انتخابات ریاست جمهوری به صورت اجرا یا نظارت دارند در صورتی می توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند، اجرا با وزارت کشور و نظارت با شورای نگهبان است لذا دستگاه قضایی نظارت آنچنانی ندارد و وظیفه او تشکیل شعب برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی است بر این اساس رئیس قوه قضائیه می تواند در سمت خود باقی بماند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: خرید و فروش رای، تقلب و تزویر در برگه رای، تهدید در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی، رای دادن با شناسنامه دیگران، رای دادن بیش از یکبار، اخلال در امر انتخابات، کم و یا زیاد کردن آرا، تقلب در رای گیری و شمارش آرا، توصیه به انتخاب افراد معین از طرف شعبه اخذ رای، دیوارنویسی، دخالت در امر انتخابات با اسناد جعلی و ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان با اسلحه یا بدون اسلحه از جمله جرائم انتخاباتی محسوب می‌شوند./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :