در این راستا کشوره های عربی حاشیه خلیج فارس با علم بر این موضوع راه حل هایی را برای خود در نظر گرفته و با استفاده از دانش مهندسین خود و استفاده از تخصص سایر اساتید و دانشمندان و کارشناسان متخصص حوزه آبی در جهان در پی راه هایی هستند که بتوانند بر این بی آبی غلبه کرده و مدیریت مناسبی در استفاده بهینه از ذخایر آب خود داشته باشند .

ولی متأسفانه یکی از معضلهایی که ما روزانه شاهد آن هستیم استفاده از آب آشامیدنی در ساخت و سازهای استان کرمانشاه می باشد . علناً مشاهده می شود که ساختمان سازان در ملا عام با استفاده از آب آشامیدنی که با این زحمت تسویه و پایش شده و در لوله گذاری آب شهری قرار گرفته با مجوز اداره آب و فاضلاب شهری و دریافت حقه آبه در اختیار این انبوه سازان قرار می گیرد و آنها برای درآمد زایی از این کار غیر اصولی امتناء نکرده و این را نیز به صورت بخش نامه ای با سایر ارگانهای دولتی به اجرا درآورده و از ساختمان سازها پول می گیرند . این امر با اینکه هزینه دوچندان و شاید هم بیشتر برای ساختمان ساز به ارمغان می آورد ولی خیلی راحتر هستند تا اینکه بخواهند با ماشین و تانکر ، آب را به پای ساختمان رسانده و ذخیره سازی کنند و بعد از آن استفاده کنند . آیا واقعاً شرکت آب و فاضلاب فرق بین آب شرب و آبی که باید در ساختمان سازی استفاده شود را نمی داند ؟ پس چرا اینکار را انجام می دهد !

دلیل آن هم معمولاً این بوده که حتماٌ تصمیم کشوری است ولی باید به این مسئله دقت شود که آب ، حقه آبه و صدور مجوز های مختلف در این زمینه به صورت منطقه ای می باشد . همانگونه که در حال حاضر در استان مجوز حفر چاه را به خاطر کم آبی برای کمتر کسی صادر کرده و این مسئله شامل استان ما می باشد و در استان های همجاور شاهد تصمیم گیری های دیگری هستیم .

چطور ممکن است که چنین آب پاک و زلالی را در امور ساخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرد . آیا واقعاً آب شرب ما دچار سرک شده و مازاد آن را به چنین کارهایی اختصاص داده اند اگر این طور است چرا روابط عمومی و مدیران اطلاع رسانی نمی کنند و اگر غیر از این است چرا چنین مجوزهای را صادر کرده و پیش پیش پول خود را از این افراد دریافت می کنند .

عزیزان ما در سطح استان حتی در فصل زمستان معمولاً با افت فشار و کمبود آب مواجه هستند و در حال حاضر کمتر ساختمانی است که در طبقه دوم فشار آب مناسبی داشته باشد و معمولاً اگر از پمپ آب استفاده نکند از این نعمت بی بهره است .

ولی مسئولین و علی الخصوص روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همیشه با تبلیغات مثبت اندیشی خود با توجه به نگرشی که دارند این امر را لاپوشانی کرده و تا کنون اجازه انعکاس این اخبار را به کسی نداده و حتی صدا و سیما و اصحاب رسانه تاکنون به این مسئله ورود جدی نکرده و انگار ساختمان سازان و شرکت آب و فاضلاب کاملاً راضی هستند و مردم عزیز شهرمان بدون اینکه اطلاعی درستی از این موضوع داشته باشند و بدانند سرمایه شهیدان ما که جان و مال خود را برای این مملکت فدا کرده چگونه با تصمیم گیری های نادرست در حال زوال می باشد ، همچنان با مشکل کم آبی به سختی زندگی کرده تا عده ای بدون هیچ ابایی از کسی هنوز به کار خود ادامه داده و گاه گداری با پخش آگهی یا بنری توصیه کنند که در مصرف آب صرفه جویی کنید .

اگر هرچه سریعتر جلوی این معضل اجتماعی گرفته نشود کرمانشاه در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و سال به سال وضعیت از این که هست بدتر خواهد شد . مدیران و مسئولان و همچنین روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب باید این مسئله را یکی از مسائل اولویت دار خود قرار داده وگرنه باید در آینده بابت چنین تصمیم گیری هایی پاسخگو باشند .

این خبر را به اشتراک بگذارید :