به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سردار علی شادمانی در مراسم یادواره شهدای بازی دراز که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در خانقاه عرفان برگزار شد، بازی دراز را نماد جهاد، عشق، شهادت و مردانگی عنوان کرد و اظهار داشت: بازی دراز قطعه ای از بهشت است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) افزود: شدت، سختی درگیری و حجم مقاومت و ایستادگی از ضوابط انتخاب مناطقی از صحنه های نبرد برای ایجاد یادمان است.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه غرب کشور صدها نقطه از نوع بازی دراز داریم که با مقاومت و ایستادگی فرزندان این ملت غیور به خوبی رقم خورد و ضبط و ثبت شد اما این جغرافیا که از حیث طبیعی سربلند است و به اقتضای آن، مقاومتی سربلندانه رقم خورد، چه انتخاب درستی است که فرماندهان و مسئولین مرتبط با موضوع اینجا را به عنوان نماد اصلی جبهه های دفاع مقدس انتخاب کردند.

سردار شادمانی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران، گفت: در تفسیر آیه “وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ” آمده است چون‌ شهیدان پاسخ مثبت به دعوت انبیاء و به خصوص دعوت پیامبر و ولی فقیه زمان خود دادند زنده اند.

وی افزود: آنها چون در برابر دشمنان خدا و پیامبر(ص) سینه سپر کردند و مقاومت و ایستادگی کردند زنده هستند لذا برابر آیات قرآن شهدا زنده اند و زندگی آنها زندگی الهی و مصون از هر گونه مرگ است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) بیان داشت: بر این اساس شهدا از راهیان راه خود مطلع هستند و از خداوند بشارت دریافت می کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که شهدا راه را برای ما باز کرده اند منتظر هستند که راهیان، راه آنها را ادامه دهند و علایق دنیا، تفرقه افکنی ها و سیاسی بازی ها آنها را مشغول نکند.

سردار شادمان اذعان داشت: کسانی که در راهیان راه شهدا قرار دارند دائم در منظر شهیدان قرار دارند، تو جه داشته باشید این همه مشکل که کشور ما با آنها مواجه است و با سلامت از این توفان مهیب دشمنی ها عبور می کند به جهت توجه شهیدان است چرا که ناظر هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر کشوری در مسیر حرکت تاریخی خود با مسائل و حوادثی مواجه می شود که اگر آن حوادث در آن کشور بر سرنوشت مردم اثر گذار باشد دارای اهمیت تلقی می شود و جزو نقطه عطف تاریخ آن کشور محسوب می شود.

سردار شادمان گفت: بر این اساس کشور اسلامی ما با ۴ اتفاق بزرگ در طول ۴۳ سال انقلاب مواجه بوده است که این ۴ حادثه جزو نقاط عطف کشور ما است.

وی اولین حادثه را وقوع انقلاب اسلامی با تمام دستاوردها عنوان کرد و بیان داشت: ۸ سال دفاع مقدس نیز دومین حادثه مهم کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: سومین حادثه دستاوردهای محور مقاومت، دفاع از حرمین و قدرت منطقه‌ای ما است و چهارمین حادثه نیز ثبات سیاسی امنیتی و دستاوردهای ملت در داخل است که این ۴ حادثه دنیا را متحیر خود کرده است.

سردار شادمان اظهار داشت: اگر امروز دیده بان بصیر انقلاب اسلامی رهبر فرزانه و با بصیرت، شجاع و مقتدر ما به مردمان این کشور به خصوص به خواص یعنی شما عزیزان تذکر می دهد که امروز جهاد تبیین یک وظیفه قطعی، فوری و واجب است که همه به تبیین و روشنگری و آگاهی بخشی بپردازند به این دلیل است که دشمن سرخورده از صحنه های جنگ در جبهه ای متمرکز شده که ذهن راهیان شهید و انقلابیون حزب الله را با شبهه و اختلاف افکنی و تاريکی مواجه کند تا راه را گمارند و به انحراف بروند تا آنها به خیال خود موفق شود‌.

سردار شادمانی بیان داشت: اینجا توجه به دو نکته مهم است اول اینکه ثابت شده ملت ستون فقرات اصلی انقلاب هستند لذا هدف اصلی دشمن هم ملت هستند و مرکز ثقل و کانون اصلی ملت نیز جوانان هستند که به فرموده رهبر عظیم الشأن، گام دوم انقلاب در اختیار این جوانان است تا به درستی راه را بپیمایند و کشور را به سر مقصد مقصود که حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است آنرا برسانند.

وی ادامه داد: بر این اساس دشمن شکست خورده امروز متمرکز شده تا در ذهن شما و فرزندان شما نفوذ کند تا دستاوردهای حیرت آور ملت را بگیرد.

سردار شادمانی بیان داشت: برای جوانان امروز ما چرایی وقوع انقلاب مورد سوال است، پاسخ ما که این وقایع حساس را درک کردیم این است که اولا رضا شاه و فرزند ناخلف او به وسیله انگلیسی ها و آمریکایی بر مسند امور ما گمارده شدند اینها گماشته، نوکر، وابسته و حقیر بودند و موجب عقب ماندگی کشور و سرشکستگی ملت شده بودند و ما با همه افتخاری که داشتیم نوکر عده ای غربی بی دین شده بودیم این در حالی است شأن ما این نبود که در نوکری انسانهای فاسد و چپاولگر باشیم.

سردار شادمان گفت: ملت آن زمان به خوبی تشخیص دادند که از آن شرایط کشور را نجات دهند و به رهبری حضرت امام(ره) دست به قیام زدند و یک حکومت فاسد و مستبد را براندازی کردند و کشور را مستقل و در مسیر درست قرار دادند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) افزود: پاسخ دوم ما دفاع مقدس است بسیاری تلاش کردند اهمیت آنرا را زیر سوال ببرند، امروز فرماندهانی که جنگ ۸ سال دفاع مقدس را تبیین می کنند می گویند ما آنروز از حداقل امکانات مادی نظامی نیز برخوردار نبودیم، جوانان سوال می کنند اگر نداشتیم چطور پیروز شدیم؟ جواب ما به آنها این است که مهم تر از ابزار نظامی در پرتو انقلاب اسلامی و فرهنگ علوی و عاشورایی، ما دارای یک مکتب دفاعی مقدس بودیم و تقدس آن به این جهت بود که ما از دین دفاع می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما مکتب دفاعی تحرک آفرین و درستی را انتخاب کردیم که تقدسش را از اسلام می گرفت و چون این مکتب در پرتو انقلاب شکل گرفت به شدت انقلابی عمل کردیم و در یک وحدت بی نظیر سپاه، ارتش و مردم توانستند به خوبی عمل کنند.

سردار شادمانی اظهار داشت: عناصر اصلی قدرت ما مهمات نبود بلکه عناصر اصلی ما تحول درونی، معنویت و ارزش های اسلامی بود که به ما جهاد، نشاط و تحرک می داد.

وی بیان داشت: عشق به جهاد در دل رزمندگان به آنها شجاعت، استقامت و پایداری می داد و لذا این عناصر اصلی جهاد در صحنه نبرد  با همه وجود جلوه گری کرد‌.

سردار شادمانی گفت: غواصان، تخریب چیان، عناصر اطلاعاتی، عناصر مهندسی از عناصری بودند که مقدمات پیروزی را کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵، غواصان عملکردی از خود نشان دادند که به طور یکپارچه غیرت، همت، استواری و روح انقلابی این مردم را به نمایش گذاشتند و کار آن غواصان جوان این بود که در حداقل زمان فشرده ترین آموزش را دیدند و سخت ترین کار را در صحنه نبرد پذیرفتند.

سردار شادمان اذعان داشت: این از خودگذشتگی و فداکاری غواصان که جان خود را برای گشایش سدهای پیش روی رزمندگان در سبد اخلاص می گذاشتند با هیچ معیار و ملاک مادی نمی توان ارزیابی کرد.

وی گفت: بزرگترین فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی و شجاعت را تخریب چی ها داشتند که در دل تاریکی شب وقتی به میادین مین می رسیدند نافله شب به جا می آوردند سپس در آن تاریکی اقدام به جمع آوری مین ها می کردند و چقدر ناآگاهند آنها که می گویند رزمندگان روی مین می رفتند، این اطلاعات غلطی است که به خورد مردم می دهند، فداکاری تخریب چی ها مسیر را باز می کرد.

سردار شادمانی ادامه داد: تخریب چی ها از جان خود می گذشتند و تن پاره پاره خود را برای بازگشایی مسیر نشان می گذاشتند، حال جای این سوال است که مسئولین چقدر مین ها را از سر راه زندگی این مردم بر می دارند! چقدر همت و مردانگی تخریب چی ها برای زندگی امروز مردم الگو است؟

وی افزود: یکی از صحنه های جالب آنجا بود که وقتی از معبر عبور می کردیم در انتهای معبر مردی را می دیدیم که مرد مردآفرین روزگار بود‌.

سردار شادمانی خاطر نشان کرد: مسئولین عزیز، درسی که تخریب چی ها به ما داده اند این است که به هر طریقی موانع را از سر راه مردم برداریم تا مردم به زندگی سعادتمند برسند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در ادامه به رشادت‌های عناصر اطلاعات در جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: کار این عناصر دشمن شناسی بود، آنها بزرگترین فداکاری را در صحنه های سخت جنگ بعمل می آوردند تا در خطوط دشمن‌نفوذ کرده و دشمن و اهداف آنها را شناسایی کنند و این درس بزرگی است پیش روی مسئولین و آحاد مدیران و مردم که باید به اهداف و نیات دشمن پی برد.

وی در توصیف از خودگذشتگی عناصر رزمی گفت: آنها بدون اسلحه و تجهیزات دفاعی زیر آتش دشمن حاضر می شدند تا برای رزمندگان دژ و حائل دفاعی درست کنند، حال این مسئولین چقدر برای این ملت در برابر دشمنان خاکریز زدید و سرپناه درست کردید!

سردار شادمانی بیان داشت: قدرت ۳ مولفه اصلی دارد از جمله قدرت نظامی بازدارنده، دفع تهدیدات از مرز و قدرت منطقه ای و ثبات سیاسی و امنیتی در داخل که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: قدرت ۳ پایه دارند و نمی توان آنرا سه بعدی کرد، ما اگر در مرزها می ماندیم و کشورهای همسایه ما به دست دشمن می افتاد به شدت در معرض تهدید قرار داشتیم، برخی می گویند پول این مردم را به سوری ها، لبنانی ها و فلسطینی ها دادند جواب من به آنها این است، مگر آمریکایی ها که از فرسخ ها دورتر به این منطقه آمدند نگفتند ما هفت تریلیون دلار هزینه کردیم آنها برای چه آمدند؟

وی ادامه داد: حال کمتر از دو درصد درآمد ارزی ما خرج جبهه مقاومت شده است در برابر ۷ تریلیون دلار قابل قیاس نیست و حال اینکه آنها این همه هزینه کردند و در همه جبهه ها شکست خوردند اما ما در جبهه مقاومت قدرتی پیدا کردیم که در سایه آن امنیت در کشور تضمین شد و صاحب رای در منطقه شدیم.

سردار شادمانی گفت: در سایه این دو قدرت ثبات سیاسی و امنیتی در داخل کشور به وجود آمد.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرماید جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است باید همه آنهایی که امکان سخن گفتن با فرزندان خود و آحاد جامعه دارند در یک فرصت مناسب این دستاوردها را تبیین کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) افزود: اگر در جبهه شهید و زخمی می دادیم تنها از عده و عُده ما کم می شد اما امروز کسانی که از عده و عُده ما ریزش می کنند به صف دشمن می پیوندند و این بسیار خطرناک است.

وی در پایان گفت: امروز هر حادثه، شایعه و دروغی که توجیه دشمن است در فضای مجازی را به سرعت پخش می کنیم و این یعنی در صف دشمن قرار گرفتن که باید بسیار به آن توجه داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :