به گزارش کلهرنیوز، فضل‌الله رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به پیش‌بینی اجرای طرح هوشمندسازی خرید نان در شهر کرمانشاه تا اواخر خرداد ماه اظهار داشت: مقدمات اجرای این طرح در شهر کرمانشاه فراهم و جلساتی در فرمانداری و استانداری برگزار شده و به این منظور دستگاه‌‌هایی مشابه کارتخوان در نانوایی‌ها نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به محض خرید مردم ما به تفاوت قیمت نان به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود عنوان کرد: اجرای طرح هوشمندسازی خرید نان از هدر رفت آرد و نان، فروش خارج از شبکه و قاچاق آرد جلوگیری می‌کند و یارانه مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.

رنجبر با اشاره به اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها در کرمانشاه کاهش پیدا نکرده است گفت: پس از حذف ارز ترجیحی و هدفمند شدن یارانه‌ها شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان منتشر شد که به صحت ندارد و تا پایان سال نان گران نخواهد شد.

فرماندار کرمانشاه با بیا اینکه در نشستی با حضور نانوایان، مشکلات آن‌ها و تخصیص آرد مورد نظر احصا و به استاندار اعلام شد افزود: چنانچه نانوایی نسبت به تعطیلی خودسرانه یا کاهش ساعت کار اقدام و آرد خود را در بازار آزاد عرضه کند به شدت با آن واحد خبازی برخورد می‌شود و ممکن است پروانه کسب آن مجموعه باطل شود.

وی عنوان کرد: پس از طرح متناسب‌سازی یارانه‌ها، شهر کرمانشاه به هشت منطقه تقسیم شد و ۱۳۳ بازرس از اتاق اصناف، بسیج اصناف، صمت، جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی بر نانوایی‌ها نظارت داشتند.

رنجبر بیان کرد: شهرستان کرمانشاه یکهزار و ۴۳ واحد نانوایی دارد که در این میان ۸۸۶ واحد در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و بازرسان به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :