به گزارش کلهرنیوز ، رضا داودی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز،  در خصوص وضعیت کم آبی استان کرمانشاه اظهار داشت: طی ۵۲ سال اخیر چنین کم آبی را تجربه نکرده بودیم امسال با تنش آبی سختی مواجه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: متاسفانه خشکسالی اخیر منابع آبی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: این تنش آبی سبب شده منابع آبی و آبخوان ها بخشکند و دبی آب به  شدت پایین آمده است.

داوودی گفت: در حال حاضر دبی آب سراب قنبر که منبع تامین کننده آب جنوب شهر کرمانشاه است به حدود ۱۰ لیتر در ثانیه رسیده است در حالی که در سنوات گذشته دبی این سراب بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده است.

وی بیان داشت: دبی آب سراب هرسین نیز ۷۰ درصد کاهش آب دارد و دیگر سراب ها و منابع آبی در سطح استان نیز به این حد کاهش آب داشته‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه امسال در بدترین شرایط کم آبی و تنش آبی هستیم و طی برنامه‌ریزی به عمل آمده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه نجف نیز برای روزهای سخت کم آبی با اجرای پروژه های آبرسانی پای کار آمده است گفت: شرکت آب و فاضلاب نیز قرار است با خرید تانکر های آبرسانی، آبرسانی سیار را انجام دهد.

داوودی بیان داشت: در حال حاضر با کمبود تانکرهای آبرسان سیار مواجه هستیم که برای رفع این مشکل قرارگاه نجف و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پای کار آمده اند.

وی افزود: قرارگاه نجف ۶ تانکر آبرسانی سیار در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :