به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز با حضور در شهرستان اسلام آبادغرب در جمع اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و هیئات مذهبی این شهرستان اظهار کرد: “اسلام آبادغرب” از شهرهای اسطوره ای دفاع مقدس است که اسمش با عزت و افتخار گره خورده و تعداد بالای شهدای این شهر نشان از تاریخ پرافتخار این دیار دارد.

وی عنوان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی در طول روزهای دفاع مقدس و در روزهای پایانی جنگ شاهد ایثارگری فرزندان این دیار بودیم و خدا را شاکریم که در جمع مردم مقاوم این دیارهستیم.

دکتر اسماعیلی گفت: ما در یک سالگی دولت انقلابی قرار داریم که در طول یکسال گذشته تحولی مهم در مدیریت اجرائی کشور پدید آورد، شاید در آرایش درونی و بیرونی تحولی مهمی رخ نداده باشد چون ما هنوز در شرایط تحریم هستیم اما دولت و رئیس دولت نشان دادند که کار بزرگ و تحولات عمیق با حضور مردم و با اتکا به خداوند اتفاق می افتد.

وی بیان داشت: امروز شاید کشور به حسب ظاهر از تحریم خارج نشده، طرح بزرگ اصلاح یارانه ها اتفاق افتاده و مشکلات زیادی وجود دارد اما دولت با صداقت در حال تلاش است و خدا هم به این تلاش ها برکت می‌دهد و کسانی که در راه خدا تلاش می کنند و با نیت خیر و با کار جهادی خدمت به خلق خدا می کنند خداوند هم به آنها نصرت و یاری می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همانطور که قرآن کریم لحظات فشار سنگینی را توصیف می کند که سپاه فرعون به قصد نابودی در حال نزدیک شدن به یاران موسی(ع) بودند و موسی(ع)  گفت؛ خدا با ماست و به زودی هدایت می کند، رود نیل برای عبور یاران موسی باز شد و فرعونیان نابود شدند.

دکتر اسماعیلی عنوان کرد:  انشالله دولت با هدایت رهبرمعظم انقلاب و منویات معظم له راه مشکل را در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی طی خواهد نمود و انقلاب در گام دوم با موفقیت پیش خواهد رفت. امروز منطقه منتظر تصمیم جمهوری اسلامی است و مقتدرترین کشور منطقه است و با همه این شواهد تحقق وعده نصرت الهی را نزدیک می بینیم.

وی با گرامیداشت شهدای دولت و تبریک هفته دولت و روز کارمند به کارکنان دولت گفت:  باید فرصت را غنیمت بشماریم و تا لحظه ای که شرایط خدمت فراهم است در خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست ها و مطالبات نماینده شهرستان گفت: سه موضوع پیشنهادی را حتما با دقت و با دغدغه مندی بررسی می کنیم  در راه خدمتگزاری به مردم و توسعه فضای فرهنگی این دو شهرستان (اسلام آبادغرب و دالاهو) تلاش خواهیم نمود.

دکتر اسماعیلی با اشاره به درخواست قرار گرفتن جشنواره ملی مرصاد در سرفصل برنامه ها و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نام ” عملیات مرصاد” باید برای همیشه تاریخ زنده بماند، «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ»؛ این اتفاق بزرگی که در اینجا قدرت الهی خودش را نشان داد، دوره ای که دشمن فکر می کرد ما در دوره ضعف قرار داریم و فکر فتح تهران را از طریق جاده کرمانشاه – همدان – قزوین می کرد اما دست خدا در این منطقه ظاهر شد و منافقین بدسیرت را به گورستان تاریخ سپرد.

وی تصریح کرد: “مرصاد” باید زنده بماند، نام مرصاد برای همیشه تاریخ باید بدرخشد، چه بهتر که با نام جشنواره های مفهومی گره بخورد، حتما” ما این کار را انجام خواهیم داد و انشاء الله که از طریق گروه های مردمی بتوانیم مسیر خدمت را در حوزه فرهنگ و هنر هموار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در دولت انقلابی مدیریت حوزه فرهنگ و هنر در اختیار مردم است، نظارت و تسهیلگری بر عهده دولت است، امروز در دولت انقلابی همپای حوزه اقتصاد، ستاد هماهنگی فرهنگی در دولت به ریاست شخص رئیس جمهور تشکیل شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میداندار این کار است ، ما مرجعیت حکمرانی فرهنگی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می کنیم و با نگاه شخص رئیس جمهور و دولت انقلابی انشاءالله مشکلات موجود را در حوزه مدیریت فرهنگی پشت سر خواهیم گذاشت و گام های مهمی را برخواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :