به گزارش کلهرنیوز، داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بناهای تاریخی، مراکز تفریحی و توریستی و بقاع متبرکه و موزه‌ها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان هستند که گردشگران و میهمانان نوروزی از آن بازدید می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در ایام نوروز تعداد بیش از یک میلیون و صدهزار مورد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و توریستی استان کرمانشاه به عمل آمده است.

وی گفت: از بیستم اسفند ماه تا پایان روز ششم فروردین ماه بیش از ۱۶۵۵۹۷ هزار مهمان نوروزی در مهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل‌بوتیک‌، خانه‌مسافر، کمپ‌های شهرداری، آموزش و پرورش‌، خوابگاه‌های دانشجویی و ادارات استان کرمانشاه اسکان  یافته‌اند.

فرمانی خاطرنشان کرد: جاذبه های تاریخی فرهنگی طاقبستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی و غار قوری قلعه به ترتیب در صدر بازدیدها قرار دارند.

وی شمار بازرسی‌ از واحدهای اقامتی، رستوران‌ها و مراکز گردشگری استان کرمانشاه را در این مدت ۵۵۹ مورد اعلام کرد و گفت: به دنبال انجام بازرسی‌های نظارتی ۴۱ مورد تشویق، ۶۸مورد تذکر داده شد، ۱۰ مورد اخطار کتبی و  همچنین نسبت به تعلیق ۱۰ واحد اقدام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :