به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های امروز شهر شهیدان مرصاد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: معظم له با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق، «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر را سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور خواندند و مسئولان دیپلماسی کشور را به رصد دائم تحولات تدریجی و حوادث تأثیرگذار در نظم بین‌الملل برای بدست آوردن جایگاه شایسته ایران عزیز در نظم آینده جهان فراخواندند.

وی با تقدیر از حراست برخی ادارات و ارگان ها، گفت: حراست نباید از مسئول برخی ادارات تعریف و تمجید بکند و چنین مواضعی شبهه ناک است و بابررسی مشخص می شود که ارتباطات ناسالمی وجود که باید کشف و برملا شوند.

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: نظارت بر نظارت کار بسیار خوبی است که با توجه به سلامت بسیار خوبی که از قوه قضائیه وهمکاران شان سراغ داریم باید به وجود بیاید که هم در درون و هم در خارج از قوه قضائیه باید نظارت شود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس بر انقلابی بودن مجلس تأکید داشتند و همچنین فرمودند که این مجلس انقلابی استثنائاتی هم دارد یعنی کسانی که باید در این مجلس انقلابی باید بعنوان نماینده انقلابی حضور داشته باشند اینها از جبهه انقلابی عقب مانده اند.

وی افزود: نمایندگانی که امروز باید از قاطعیت بازرسی استانداری حمایت کنند در مجلس بیاناتی را دارند که حتما” بخاطر این است که جایی شان به درد آمده است چرا که این عزیزان از سلامت نفس و سلامت دست برخوردارند و کار خود را در ارتباط با ترک فعل‌ها و مفاسد انجام می دهند، حالا چرا برخی نمایندگان که از استثنائات مجلس انقلابی هستند نسبت به این عملکرد بجای حمایت آنها را تضعیف می کنند.

حجت الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: کسانی از استثنائات مجلس انقلابی هستند که نه تنها فامیل دور و نزدیک خود بلکه کسانی که اعلامیه انتخاباتی برای آنها چسپانده اند را وارد کار کرده اند و فراتر از این وابستگان به کاندیدای رقیب خود را از کار بیکار کرده اند و موارد متعددی وجود دارد، به همین خاطر این نمایندگان نسبت به برخی بازرسی ها نگرانی و ناراحتی دارند، کسانی که پا در کفش استاندار می کنند و اقدام به معرفی و انتصاب فرماندار می کنند از نوادر مسائل سیاسی در کشور است که بخاطر دخالت‌های بی‌جای برخی نمایندگان مجلس این اتفاقات در استان کرمانشاه رخ می‌دهد که این غصه دارد، کسانی که عملا” دارند نشان می دهند که ملتزم به ولایت فقیه نیستند و ما از شورای نگهبان می خواهیم به اینها درسی بدهند که دیگران جرأت چنین تخطی از وظایف خود را نداشته باشند.

وی اظهار کرد: واقعا” مرزهای بین قوه مقننه و قوه مجریه به هم خورده، نمایندگانی که باید بدنبال وضع قوانین باشند و خلاءهای تقنینی را پر کنند بدنبال کارهای عمرانی افتاده اند و کارهایی که بنام دولت است را بنام خودشان می‌زنند، اینها از استثنائات مجلس انقلابی هستند. کسانی که در سال تولید برخلاف تأکیدات مقام معظم رهبری که رشد تولید و رونق تولید را خواستند و سال های متعدد در بحث تولید و اقتصاد مقاومتی تأکید و سفارش را داشتند، برخی بجای حمایت از تولید، تقویت و توسعه و بجای مانع زدایی، مانع تراشی کردند و برخی از رقبای خود را در منطقه حذف کردند، ای کاش مجلس مانع زدایی را خودش شروع کند.

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد گفت: برخی از من می پرسند که چرا اینقدر درخصوص مجلس حرف می زنید که این بسیار دردناک است چرا که در بسیاری از جاها ریشه بسیاری از مشکلات به برخی از عملکردهای نمایندگان مجلس بر می گردد.

وی عنوان کرد: بسیاری از دخالت های نماینده مجلس باعث شده که امروز نظم و نسقی در ادارات ما وجود نداشته باشد و حتی موجب تضعیف فرماندار در شهرستان شده است و حتی موجب شده اختیارات از ایشان سلب شود و در برخی از ادارات تصمیم گیرنده مدیر آن اداره نیست بلکه یکی از معاونین بخاطر پل ارتباطی با نماینده است که اینها باعث ترک فعل‌ و فساد می شوند و کار و قانون درست اجرا نمی شود.

زمانی موسوی تصریح کرد: کسانی که تلاش دارند انتخابات را مهندسی کنند و نگاه پیمانکاری به مجلس انقلابی دارند از استثنائات مجلس انقلابی هستند و …

وی بیان داشت: روشنگری و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با نمایندگان مجلس و برخی مدیران ادامه خواهد داشت و اگر در بین مدیران و مسئولان نسبت به بازرسی استانداری، بازرسی قوه‌قضائیه و برخی نهادهای نظارتی اگر نارضایتی وجود داشته باشد نشانه کار صحیح آنهاست و ما و مردم از بازرسی‌هایی که موجب نارضایتی برخی افراد سودجو شود حمایت می کنیم.

امام جمعه شهرستان به نارضایتی مردم بایت افزایش ۲۵۰۰ درصدی بیمه ساختمان اشاره کرد و خواستار پیگیری مسئولین امر در این رابطه شد.

وی یادآور شد: افزایش اجاره بهاء مستلزم ورود و پیگیری شورای تأمین و دادستان شهرستان است هر چند دولت مصوبات خوبی در این رابطه داشته است و از صاحبخانه ها نیزمی‌خواهیم انصاف را رعایت نمایند.

وی حضور جوانان اسلام آبادی در میادین ملی و بین المللی به ویژه حضور جوانان این شهرستان در مسابقات داوری هندبال در کشور اندونزی را تبریک گفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :