به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به‌دنبال سو مدیریت دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باز هم بازار مرغ بهم ریخت و قیمت عرضه مرغ تا ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم رسید.

بی‌تدبری درباره جوجه‌ریزی مرغ‌داران و زیاده‌خواهی‌های تولید‌کنندگان کفه ترازو را به زیان مردم محروم کرمانشاه سنگین‌تر کرد و قیمت مرغ را به نرخی بسیار بیشتر از بهای مصوب آن رساند.

شنیده‌ها حاکی از شناور بودن نرخ مرغ تا عرضه به قیمت ۸۵ هزار تومان است درحالی‌که نرخ مصوب فروش مرغ ۷۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

 یکی از دلایل تکرار نابه‌سامانی‌ها در بازار مرغ مشکلات مربوط به اجرای طرح انتزاع و واگذاری مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی است که به حق در برخی استان‌ها نظیر کرمانشاه ناموفق عمل کرده است.

نظارت‌های ضعیف سازمان جهاد کشاورزی افزون بر موازی‌کاری دستگاه‌های نظارتی سبب شده که هر دستگاه به امید نظارت دستگاه دیگر بنشیند و یک مسئول پاسخگو و پیگیر نباشد!

گران‌فروشی در بازار مرغ ارتباط چندانی به کمبود آن ندارد زیرا اکنون مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب موجود است اما با نرخ مصوب نه! این موضوع درحالی است که ما شاهد قاچاق و حتی عرضه مرغ به استان‌های دیگر هستیم.

دود سوءتدبیر مدیران ناپاسخگو تنها و تنها به چشم مردم می‌رود درحالی‌که پول دلالی‌های بازار مرغ به جیب رانت‌خواران و زیاده‌طلبان خواهد رفت. به راستی این بازار نامتعادل چگونه و با چه اهرمی به تعادل خواهد رسید؟

عرضه مرغ در کرمانشاه با نرخ ۸۵ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در بازار مرغ کمبود نداریم اما  زیاده‌خواهی تولید‌کنندگان بر قیمت مرغ اثر گذار بوده هرچند که آنها نیز گرفتار پرداخت مالیات و هزینه‌های جاری سرسام‌آور هستند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغ تا ۸۵ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود که با توجه به قیمت نهاده‌های دامی، مالیات و سایرهزینه‌های جاری منطقی است.

پهلوانی نرخ مصوب دولت برای عرضه مرغ را ۷۸ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم اعلام و عنوان کرد: تورم موجود در بازار بر روی همه کالاها تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با توجه به نوسانات بازار قیمت واحدی برای عرضه مرغ تعیین کرد، افزود: باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که امکان نرخ‌گذاری ثابت فراهم شود.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون هم برای خرید مرغ صفی تشکیل نشده است.

برخورد قاطع با مرغ‌فروشی‌های متخلف در کرمانشاه

گودرز فهیمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: توسط گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی به‌طور روزانه بر بازار مرغ نظارت به‌عمل می‌آید و در این راستا با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برخی از واحدهای صنفی، مرغ را قطعه‌قطعه می‌کنند درحالی‌که ممنوع است و مکررا از سوی اتحادیه مربوطه در این رابطه اطلاع‌رسانی شده است.

فهیمی تصریح کرد: تاکنون شماری پرونده تخلف با موضوع گران‌فروشی و قطعه‌قطعه کردن مرغ در سطح استان کرمانشاه تشکیل شده است.

وی از برخورد قاطع با واحدهای صنفی متخلف در سطح استان خبر داد و افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی یا تخلف موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ساماندهی بازار به‌ویژه بازار کالاهای اساسی نظیر مرغ در گرو مدیریت قوی دستگاه‌های نظارتی است که متاسفانه استان کرمانشاه از این موهبت کم‌بهره بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :