به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرستان با اشاره به انتخابات خطیر مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: افرادی اندیشمند، پاک‌دست و جامع‌الشرایط در مجلس حضور دارند که مایه مباهات ملت هستند و قطعاً چنین مجلسی در رأس امور است و بعضاً افرادی نیز در مجلس حضور دارند که نمایندگی شغل اول آنها نیست و برخی برای رسیدن به برخی اهداف مالی، علمی، استخدامی و بسیاری از انگیزه‌ها و آمال خود وراد مجلس شده‌اند.

وی افزود: در ادوار مختلف و دوره فعلی نمایندگان درخوری در مجلس بوده و هستند که حقیقتاً نماینده مردم هستند و افرادی نیز وجود دارند که خانه ملت را با خانه خودشان اشتباه گرفته‌اند که وجود چنین افرادی در مجلس باعث شده شاهد حضور مجلس در رأس امور نباشیم که باید در ادوار بعدی مجلس شورای اسلامی همه ما دقت لازم را به عمل بیاوریم.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: مجلس باید پر از افراد و نمایندگانی باشد که بتوانند درد دل مردم را فریاد بزنند، طی ۴ سال گذشته ۴ نطق عملی در صحن علنی مجلس دیده نشده و اصرار دارند که بازهم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به جمله یکی از نمایندگان در مجلس، عنوان کرد: نمایندگانی که درد مردم را در مجلس فریاد می زند جیب‌شان بسته است و اگر جیب‌شان باز بود و نسبت به منافع مردم و اطرافیان و هم حزبی‌هایش تعارض وجود داشت یقیناً این نماینده نمی‌تواند در مجلس صدای مردم باشد.

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب بیان داشت: مردم باید تلاش کنند کسانی از بین خودشان و کسانی که بومی شهرستان هستند را در اولویت قرا ر دهند تا به مجلس راه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگرشایسته سالاری اتفاق بیفتد دیگر بحث بومی و غیر بومی معنایی ندارد اما متأسفانه مشاهده می‌شود حق مردم شهرستان و استان در خیلی از جاها پایمال شده است.

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس گفت: این پیش ثبت‌نام که جلو افتاد برنامه و نقشه‌های خیلی از جریانات را به هم ریخت و این قانون زمینه مشارکت خیلی از مردم را فراهم آورده است و بنده از همه نخبگان می‌خواهم که در این انتخابات شرکت نمایند چون ما نیازمند یک مجلس توانا و کارآمد هستیم، گرچه مقام معظم رهبری به این مجلس لقب مجلس انقلابی دادند اما نباید به این قانع باشیم و نیروهای انقلابی بیشتر وارد عرصه شوند.

وی با تقدیر از اقدامات صداو سیمای سراسری و شبکه استانی زاگرس گفت: برای انتخابات پیش رو تدابیر خو بی را اندیشیده‌ اند که این ظرفیت و فرصت را در اختیار نخبگان و افراد با برنامه قرار دهند تا خود را به مردم معرفی نمایند که تا پیش از این، برخی نخبگان بخاطر مسائل مالی وارد عرصه انتخابات نمی‌شدند.

امام جمعه شهرستان در باب سلامت انتخابات گفت: شورای نگهبان، مراجع چهارگانه، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها وظایف خطیری را برعهده دارند که اینها باید ضامن تأمین سلامت انتخابات باشند.

وی افزود: بخاطر برخی مسائل نامبارک «اردوی راهیان شمال» که سال گذشته در شهرستان اتفاق افتاد که عده‌ای از دهیاران و شوراها در این اردو راهی شدند، ذهنیت برخی از مردم و کاندیداها را دچار تشویش کرده است که لازم است فرماندار و بخشدران شهرستان نسبت به این امر تضمین لازم را نسبت به سلامت انتخابات به مردم بدهند و گزارشاتی را به مردم بدهند، کسانی که بعنوان هیأت اجرایی انتخابات فعالیت می‌نمایند این اطمینان خاطر را به مردم بدهند که در کنار شورای نگهبان از آراء مردم صیانت خواهند کرد.

حجت الاسم زمانی موسوی اظهار کرد: نکته مهم دیگر انتخابات مجلس، «رقابت» است که اگر ما سلامت انتخابات را تضمین کنیم شاهد رقابت سالم و بروز امنیت خواهیم بود گرچه امنیت وظیفه نهادهای خاصی است که همچون گذشته این وظیفه مهم را هرچه بهتر انجام خواهند داد.

وی افزود: در همین راستا باید ما از هم اکنون مطالبه‌گر باشیم که انتخاب افراد و نوع برخورد در سیاستگذاری‌ها دقیق باشد.

وی با گلایه از مسئولین گفت: شهرستان اسلام‌آبادغرب در آستانه انتخابات قرار گرفته است اما چندین ماه است فرمانداری اسلام‌آبادغرب که باید مجری انتخابات باشد از داشتن معاون سیاسی محر و م است که این خلاء در برخی از ادارات دیگر نیز وجود دارد که انشاءالله هرچه زودتر نسبت به معرفی یک شخص توانا، متدین و متخصص مسائل سیاسی اقدام شود که لازم است مردم در جریان باشند و نسبت به سلامت او اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات دیگر شهرستان گفت: جمعی از کارگران شهرداری اسلام‌آبادغرب نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض داشتند در حالی که این طرح در برخی دیگر از شرکت‌ها انجام شده است و گلایه دیگر مردم از شهرداری تبدیل منطقه گردشگری سراب شرف آباد به محل نگهداری سگ‌های ولگرد است که مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی را برای مردم بدنبال داشته است، این مکان که در سال‌های گذشته ثبت ملی شده است بجای سرمایه‌گذاری و گسترش برای حضور بیشتر مردم به محل نگهدای سگ‌های ولگرد تبدیل شده که این اقدامات موجب یأس و ناامیدی بیشتر مردم می‌شود.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب از پیگیری مشکلات و مطالبه گری خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان تقدیر و تشکر نمود و سالروز شهادت شهید صارمی(روز خبرنگار) و سالروز شهادت شهید حججی ( سالروز گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم) را گرامی داشت و به روح شهدا درود و صلوات فرستاد.

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :