به گزارش کلهرنیوز،‌ سردار‌ احمد‌رضا رادان‌‌ در ارتباطی مستقیم با قرارگاه‌های پایانه‌های مرزی اربعین در مرزهای شش‌گانه ‌ از آخرین وضعیت تردد و خدمات‌دهی به زائران مطلع شد.

وی درباره آخرین وضعیت مرزها‌ اظهار داشت: خوشبختانه امسال رکورد همه ساله شکسته شد و بالغ بر بیش از ۴ میلیون زائر از مرزهای کشور خارج و حدود ۳ میلیون زائر نیز به میهن عزیزمان بازگشتند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند و ۲۰ درصد مابقی نیز امروز جمعه ‌بازمی گردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود با این شرایط با یک موج بازگشت زائران به خصوص در پایانه‌های مرزی “مهران، شلمچه و خسروی” مواجه شویم.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد زائرانی که مسافران حمل و نقل عمومی بودند به واسطه اینکه وسایل نقلیه عمومی ظرفیت خاص خود را دارد و وقتی یک مرتبه با حجمی از مسافر روبرو می شود به تبع مشکلاتی نیز ایجاد خواهد شد.

سردار رادان تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران یک مقدار ایستایی داشتیم و کمی هم در پایانه مرزی خسروی که الحمدالله وزیر راه و شهرسازی و همکاران دیگر در حال پیگیری هستند تا ان شاءالله با کمک و همیاری سایر دستگاه ها این مشکل هرچه سریع تر مرتفع شود.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: الحمدالله در سایر مرزهای کشور نظیر: “شلمچه، باشماق، چذابه، تمرچین، ریمدان و میرجاوه” تردد زائران اربعین حسینی (ع) روان بوده و حمل و نقل عمومی به سهولت در حال انجام است.

فرمانده کل انتظامی کشور با توصیه به زوار عزیز، عنوان داشت: مسافرانی که با وسیله نقلیه شخصی قصد بازگشت به شهرهای مبدا را دارند حتما یکی دو ساعت استراحت کنند و بعد عازم شوند حتی اگر احساس خستگی نمی کنند این موضوع در پیشگیری از تصادفات احتمالی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این روزها همه به دنبال ثواب اربعینی هستند، افزود: زائران عزیز با وسیله نقلیه شخصی در مسیر بازگشت اگر ظرفیت حمل مسافر دارند به زواری که احیانا در مسیر آنها هستند، کمک کنند زودتر به مقصد برسند تا از این ثواب بهره مند شوند.

سردار رادان با بیان اینکه همانطور که اشاره شد، بیش از ۸۰ درصد زائران ایرانی و حدود ۳۰ درصد زائران اتباع خارجی به کشور بازگشتند، یادآور شد: اتباع خارجی بر اساس تجربیات سنوات گذشته معمولا حدود یک هفته آتی برمی گردند تا بازگشتی آرام را انتخاب کرده باشند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز ‌ در مرز “مهران، خسروی و شلمچه” با موجی از زائران مواجه شویم و بعد از آن مجددا شرایط به حالت عادی برمی‌گردد. /تسنیم – مرز مهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :