به گزارش کلهرنیوز، شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، سید حجت‌الله موسوی‌اجاق امروز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر که به دلیل‌عدم حضور اکثریت اعضا تشکیل نشد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز چندین دستور داشت یکی پرداختن به بحث کمیسیون‌های داخلی و خارجی که تقریباً اکنون شهرداری در این باره منفعل است. وی افزود: بر اساس ماده ۷۷، ماده ۲۰۰ و ماده ۱۰۰ نامه‌هایی که از شهرداری ارسال می‌شود ابتدا به کمیسیون سپس به جلسات رسمی شورای شهر ارجاع داده می‌شود که متاسفانه اکنون این موضوع مسکوت مانده است.

موسوی‌اجاق گفت: موضوع دیگرعدم اسکان شهردار است که ایشان در شهر شرایط احراز شهرداری را از دست داده است البته یک نامه از وزارت کشور دریافت شده که خلاف گزارش‌های ایشان و قابل پیگیری است.
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع بعدی تعیین تکلیف نیروهای بازیافت و خدماتی است که در این راستا حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی خدماتی سال‌ها زحمت کشیدند اما همچنان بلاتکلیف مانده‌اند که البته این همان ادامه تخلفات شهردار سابق است و تاکنون هم ادامه پیدا کرده است. موسوی‌اجاق اذعان کرد: مقرر شده کارگروهی با عضویت مسئولان امر در فرمانداری و استانداری تشکیل شود که تکلیف این نیروها روشن شود.
وی افزود: یکی از وظایف شهرداری رفع سد معبر است، در واقع برخی از مغازه‌داران با قرار دادن نیوجرسی بخشی از فضای عابر پیاده را اشغال می‌کنند که این قضیه باید برای شهردار مهم باشد و پس از تذکر پلمب شوند و در صورت فک پلمب به مراجع قضایی ارجاع داده شوند در حالی که شهرداری مرتکب تخلف ثانی می‌شود.

موسوی‌اجاق تصریح کرد: شهردار تعداد ۳۰۰ نفر نیروی خدماتی و فضای سبز را به بخش اداری منتقل کرده، چنین رانت‌خواری چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: در زمان شهردار قبلی به میزان ۴۰ کیلومتر از میدان امام حسین تا آزادگان و در مسیر رفت و برگشت میدان شهدا، سرانه فضای سبز مازاد وجود داشت به‌گونه‌ای که به استثنای شهرهای شمالی سرانه فضای سبز کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر بود و در این میان رتبه‌های برتر کشور را داشتیم.

موسوی‌اجاق افزود: همین پارک سراب قنبر که اکنون راکد مانده و زمین‌خواران از آن سوء استفاده می‌کنند باید به سرانه فضای سبز اضافه می‌شد در حالی که این چنین نیست و این تنها نمونه‌ای از بی‌کفایتی شهردار فعلی است که تنها درصدد امتیازدهی است.

وی عنوان کرد: با مدیریت غیر بومی مخالف هستم زیرا ما بهترین نیروهای متخصص را در استان داریم درحالی که شهردار «وجه‌المصالحه» می‌کند یعنی اموال را دستخوش رانت کردن برای ابقا قرار می‌دهد.

موسوی‌اجاق با اشاره به اینکه شأن رسانه مشخص است، گفت: شهردار طی ۱۸ ماه اخیر بیش از سه میلیارد تومان وجه به رسانه‌ها پرداخت کرده و در این میان برخی ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند یا شخصی تنها برای اداره یک کانال ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده و البته در آینده این اسناد را منتشر خواهم کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: تقاطع میدان سپاه در زمان شهردار قبلی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که شهردار فعلی برای افتتاح آن در سی‌ام خرداد روز شمار نصب کرد درحالی که هنوز حاشیه پل زیباسازی نشده است.

موسوی‌اجاق گفت: شهردار قبل از کاندید شدن همه شهرداری را در این راه فروخت و برای انجام تبلیغات از کاغذ گلاسه استفاده می‌کرد تا جایی که هزینه تبلیغاتش در آن زمان به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. وی با بیان اینکه چنین موضوعاتی عملکردی است و باید مطرح شود، افزود: شهردار برای باقی‌ماندن در مسندش بسیار می‌کوشد.

موسوی‌اجاقی خاطرنشان کرد: مدیران متعددی با سابقه ۲۰ یا ۲۵ سال داریم که خانه‌نشین شده‌اند و افراد کوچکی را بدون کارت پایان خدمت جایگزین خود کرده‌اند حتی افرادی در کیش و تهران مستقر هستند اما از شهرداری کرمانشاه حقوق دریافت می‌کنند، این مسائل به مدیر اجرایی که شهردار است، مربوط می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در خصوص کم‌کاری بخش‌های خدمات، فضای سبز و زیباسازی، گفت: ما در شهرداری کمبود نیرو نداریم، در زمان شهردار قبلی ۴۰۰ نفر نیرو وارد شهرداری شد.

موسوی‌اجاق با اشاره به اینکه مدیر سنبل یک ارگان و نهاد است، اذعان کرد: چرا پل قره‌سو که دو سال پیش در بودجه برای آن اعتبار تعریف شده هنوز کلنگ‌زنی نشده؟! ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای تعریض پل امام خمینی (ره) اختصاص یافت پس چرا همچنان انجام نشده؟ این اعتبارات کجا هزینه می‌شوند؟ وی با اشاره به هزینه‌های چندین میلیونی دفتر شهردار، افزود: اگر پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه منطقی است، شهردار باید آن‌ها را انجام بدهد. موسوی‌اجاق گفت: با وجود اینکه بارها اعلام کردیم پروژه تله‌کابین و شهربازی کاری اشتباه است، اما شهردار همواره به‌دنبال رانت‌خواری بوده که نمونه دیگر آن شهربازی طاقبستان است.

وی با انتقاد از پروژه خیابان غذا که سبب کشته شدن یک نفر شد و اکنون هم باید تخریب شود، افزود: باید مانند کشورهای پیشرفته شهردار با رأی مستقیم مردم انتخاب شود و در کنار آن اعضای شورای اسلامی شهر هم نظارت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :