به گزارش کلهرنیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، عابدین محمودی ظهر امروز چهارشنبه در آیین رونمایی از پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند که در تالار عمارت شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات «فاوا» زیرساختی‌ترین سازمان در شهرداری کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله اقدامات این سازمان نوآور در راستای ارائه خدمت بهتر به شهروندان این است که در بستر توسعه به ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی مناسب کمک می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این سازمان به‌عنوان یک پل ارتباطی بین سازمان‌ها، مردم و مجموعه مدیریت شهری یک سند راهبردی در حوزه فناوری و نوآوری در کرمانشاه ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این توسعه زیرساخت یک رکورد بی‌سابقه در سطح کشور و خاورمیانه است که این سرمایه‌گذاری توسط شرکت آسیاتک اتفاق افتاد.

وی افزود: پایه یک شهر هوشمند شهرداری هوشمند است تا زمانی که خدمات شهرداری مبتنی بر خلق ارزش نباشد و مبتنی بر ایجاد و بهبود کیفیت زندگی نباشد دور از تصور است که یک شهر به صورت مکانیزه هوشمند شود.

محمودی ابراز کرد: یکی از عناوین این همایش «تمبر اختصاصی شهر هوشمند» است که به یک ادبیات مشترک برسیم و آغاز ارائه خدمات بیشتر برای مردم باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهر هوشمند بدون شهروند هوشمند جایگاهی ندارد و کلیدی‌ترین فرد در «شهر هوشمند» شهروند آن است.

وی بیان کرد: «پلاک هوشمند» یک اتفاق جدید است که در ایران از سال ۱۳۹۵ کلید خورده و تیم شرکت ملی پست با سازمان فاوا شهرداری یک کار نو را آغاز کردند.

این مقام مسئول گفت: نخستین مزیتی که پلاک هوشمند دارد «زیباسازی شهر» است و ما به یک تجمیع سازمان خدمات‌رسان خواهیم رسید که تمام داده‌ها را با استفاده از کد بارگذاری می‌کنند.

وی تشریح کرد: یک پلاک با شاخص بومی شهر کرمانشاه طراحی کردیم که با عبارت «کرمانشاه گهواره تمدن است» و با پیش‌زمینه عکس طاقبستان و کد پستی آن را فارسی کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک درگاه خدماتی برای ارائه خدمت به همشهریان به‌منظور رسیدن به یک شهر و اقتصاد پایدار با اسکن کردن روی کیو‌.آر.کد وارد پنجره واحد می‌شود که پایه تمام این موارد کد پستی موجود است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :