به گزارش کلهرنیوز، حجت‌الاسلام  حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه بنیانگذار نماز جمعه خود خداوند و پیامبر اسلام صلی‌الله علیه وآله وسلم و اهل‌بیت(ع) برای برپاداشتن ذکر و یاد خداست اظهار داشت: امت اسلامی حول محور وحدت اسلامی می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه یاد خدا به منزله تنفس برای روح انسان است تا تغذیه شود و دچار مرده‌گی و خمودگی نشود و انسان حال خوب عبادت را پیدا کند گفت: روح انسان با یاد خداوند سرزنده و جامعه با برپایی نماز جمعه پر از نور معنویت، اخلاق و سبک زندگی الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه  نماز جمعه جنبه امر به معروف و نهی از منکر دارد افزود: نماز جمعه برای صاحبان خرد جایگاه عظیمی دارد و روشنابخش و تطهیرکننده جامعه است و ذکر خدا مانع غفلت انسان‌ها می‌شود.

غفوری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای بالابردن شاخصه‌های اقتصادی،  فرهنگی، اجتماعی  و سیاسی دارد و امیدواریم اتفاقات خوبی در استان به زودی رخ دهد عنوان کرد: از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در استان برای پیشبرد بهتر امور بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه  همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند کرمانشاه چهره ستبر ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، هنری، ادبی و فرهنگی است بیان کرد: به خانواده همه شهدا و رزمندگان مجاهد اسلام عرض ادب و احترام داریم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هشتم ربیع‌الثانی ولادت امام حسن عسگری(ع) و دهم ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) است گفت: هفتم ربیع‌الثانی سالروز شهادت فرزند امام خمینی(ره) است که زمینه خیزش انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه با همه شهیدان والامقام پیمان می‌بندیم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد بیان کرد: این روزها لحظه‌های  حساسی در عالم اسلام و صحنه درگیری کفر و اسلام است.

غفوری با بیان اینکه کشتار کودکان غزه برای مسلمانان  قابل تحمل نیست و این وحشی صفتی رژیم صهیونیستی  را به دنیا اثبات کرده است بیان کرد: اما سنت خداوند است که از دل این حوادث پیروزی بزرگی برای جهان اسلام و نابودی قطعی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی شیطان صفت را شاهد خواهیم بود.

اسرائیل شجره خبیثه است که ریشه‌ای ندارد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌ها اظهار داشت: باعث خرسندی و شکر است که در سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری توفیق زیارت مردم استان کرمانشاه نصیبم شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص مراتب تقوا و مدیریتی حجت‌الاسلام غفوری گفت: برای تقدیر از خدمات ۱۶ ساله آیت‌الله علما که سرمایه‌ ارزشمند حوزه است و معرفی برادر بسیار عزیز حجت‌الاسلام غفوری به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه جدید کرمانشاه خدمت شما رسیدم.

وی با تشکر از همه اقشار مختلف مردم در استقبال از نماینده جدید مقام معظم رهبری و نماینده سابق مقام معظم رهبری گفت: نماینده جدید مقام معظم رهبری چهره‌ای شناخته شده، امین رهبری، دارای سوابق در امامت جمعه و حوزوی به همراه اخلاق شایسته و متانت و بردباری است که این سرمایه‌ای برای یکی از بهترین استان‌ها است.

حاج علی اکبری افزود: استان کرمانشاه خطه حضور انسان‌های بزرگ در یک خط سیر تاریخی است که تربیت شیرمردان و زنان این دیار از آن جمله است، لذا این ظرفیت بسیار بزرگی از استعدادهای انسانی در این منطقه است که این استان را بسیار مهم کرده است.

وی بیان کرد: همیشه محصولات درجه اول استان را در چهره نورانی جوانان مؤمن، مصمم، انقلابی و پاک دیدیم، لذا اگر ظرفیت‌های عظیم استان با برنامه‌ریزی و مدیریت مدبرانه همراه باشد نتایج فوق‌العاده‌ای خواهد داشت که برکات آن رشد همه جانبه استان کرمانشاه در همه زمینه‌ها خواهد بود.

حاج علی اکبری گفت: با همین کنار هم بودن خط نورانی انقلابی و خط نورانی رهبری متجلی می‌شود که برکات بسیار زیادی در همه ابعاد دارد

وی عنوان کرد: جنایات اسرائیل نتیجه‌ای جز نابودی و رسوایی جنایتکاران نخواهد داشت، زیرا اسرائیل دشمن بشریت است./ تسنیم کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :