به گزارش کلهرنیوز به نقل از مرصاد:

 حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: به‌فرموده حضرت زهرا(س) کسی که برای خداوند متعال خالصانه عبادت کند، خداوند بالاترین مصلحت را در همه عرصه‌های زندگی برای وی نازل می‌کند در واقع ایشان راز موفقیت انسان را در عرصه‌های مختلف زندگی، عبادت خالصانه برای خداوند می‌داند.

وی افزود: امروز دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است که حضرت امام راحل نسبت به ایشان توجه ویژه‌ای داشتند و مکرر راجع به ويژگي‌های شخصیتی‌ ایشان اعم از اخلاص، شجاعت و شهامت آیت‌الله مدرس برای نمایندگی مجلس سخن گفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس که به‌نام روز مجلس نام‌گذاری شده، گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس امور است و در نظام جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت از سراسر کشور حتی اقلیت‌های مذهبی برای مصالح زندگی در مجلس اجتماع،  تدبیر و قانون وضع می‌کنند.

وی با بیان اینکه ریل حرکت قوه مجریه توسط نمایندگان مجلس تعیین می‌شود، افزود: مجموع برنامه‌های سالانه، میان‌مدت و بلندمدت در مجلس بررسی و تصویب می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکیر بر نقش مجلس  در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، اذعان کرد: نمایندگان برای امور مختلف ریل‌گذاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: امسال سال انتخاب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که هردو حائز اهمیت هستند و از اکنون باید برای اسفند ماه کسب آمادگی کنیم.

وی عنوان کرد: مردم شریف ما از نمایندگان مجلس انتظاراتی به‌حق دارند از جمله اینکه نمایندگان مجلس از مسیر دیانت خارج نشوند و همواره بر مدار دیانت حرکت کنند، اهل  تلاش، کوشش، فعالیت و کارآمدی برای حل مسائل و مشکلات کشور باشند.

امام جمعه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نماینده مجلس باید اهل دلسوزی برای همه اقشار جامعه به‌ویژه محرومان، نیازمندان و قشر محروم جامعه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید اهل شجاعت و شهامت باشد و بتواند شجاعانه تصمیم بگیرد و در مقابل زورگویان که درصدد تطمیع و تهدید نمایندگان هستند همچنین در برابر مافیای داخلی که تلاش می‌کنند به نمایندگان القائات ناصوابی داشته باشند، باید شجاعانه بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید مقابل همه وسوسه‌های نفسانی و شیطانی بایستد و مصلحت عموم جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: چنین نمایندگان مجلس انقلابی و الهی را تشکیل می‌دهند و تایید و حمایت ملت را به همراه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: برای تشکیل مجلس انقلابی در دوره آینده، باید همه امیدوار به آینده باشیم و با نگاه به افقی روشن با این ملاک‌ها بتوانیم انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی؛ سردار بزرگ و روحانی عالم و ضرورت الگوگیری از ایشان، افزود: روز ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: معلولیت یک نوع ابتلا به امتحان الهی است البته عده‌ زیادی به رغم معلولیت از این امتحان سرفراز بیرون آمده‌اند همچنین مسئولان نباید چنین بپندارند که فرد معلول از نظر شخصیت الهی و انسانی با دیگران تفاوتی دارد.

وی افزود: نگاه جامعه به افراد معلول نباید متفاوت باشد از سوی دیگر مسئولان باید برای تردد و امور معلولان تسهیل‌گری کنند تا آنها  بتوانند در شرایطی که با اقتضائاتشان سازگار باشد، استعدادهای خود را بروز دهند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: معلولان افرادی قوی، با انگیزه و با اراده هستند پس جامعه و مسئولان هم باید زمینه را برای آنها فراهم کنند که نمونه‌ این انگیزه، افتخارآفرینی در مسابقات پاراآسیایی بود که نشان دهنده اراده قوی این معلولان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو و روزی با اهمیت است که در این میان ملت ایران از دانشجویان انتظار دارند، حرکت علمی و امیدبخش با آینده‌نگری و توجه ویژه به کسب دانش و علم و تلاش برای ارتقای رتبه علمی ایران است.

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود دانشجویان جهت‌گیری فکری و سیاسی درست و انقلابی داشته باشند و در مسیر شهدا برای حفظ میراث گران‌بهای آنها بکوشند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه روز دانشجو به مناسبت شهادت دانشجویان توسط دژخیمان رژیم ستمشاهی نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به سمت حفظ میراث شهدا در دوران دفاع مقدس و انقلاب بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توجه به تحصیل، تهذیب نفس و توجه به حفظ سلامت جسمانی در دوران جوانی، گفت: دانشجویان همواره در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش موثری ایفا کرده‌اند و پیش‌قراول بوده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تاکید بر ضرورت توجه دانشجویان به عمق اندیشه‌های ایمانی، معرفت دینی و دستیابی به قلمروهای جدید در زمینه علم، سیاست و معرفت دینی، گفت: همان‌گونه که طی این سالها در فرمایشات رهبر انقلاب نیز آمده، قلب تپنده کشور به دست دانشجویان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موفقیت کشور ما در آینده در همه عرصه‌ها در گرو تلاش دانشجویان است در واقع دانشجویان افق روشن پیش روی جامعه را تعریف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری درباره اتفاقات فلسطین و غزه، گفت: رژیم صهیونیستی در مقابله با طوفان الاقصی نهایت حماقت خود را به‌کار برد و برای جبران شکست در عملیات نظامی طوفان الاقصی به مردم بی‌گناه و بی‌پناه، کودکان و زنان حمله کرد و نه‌تنها آبروی خودش را بلکه حسب آنچه رهبر انقلاب فرمودند آبروی آمریکا، کشورهای اروپایی و تمدن و فرهنگ غرب را برد.

وی حمله زمینی و شهادت فلسطینیان را از دیگر حماقت‌های رژیم صهیونیستی خواند و افزود: آنها وقتی فهمیدند که در عرصه زمینی حریف فلسطینیان نیستند، ناچار به پذیرش آتش‌بس شدند که به منزله اعلام رسمی شکستشان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آزادی کودکان در مقابل اسرای اسرائیلی، اذعان کرد: با این اقدام آبروی جبهه استکبار رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری تصریح کرد: برگ برنده بدست مجاهدان و مبارزان شجاع فلسطینی است و دشمن شکست‌خورده در کار خود مانده که حتی به اذعان کارشناسان غربی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی، آنها برای مدت چندانی دوام نخواهند آورد و ما در این دوران شاهد نابودی این غده سرطانی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :