به گزارش کلهرنیوز به نقل از تسنیم،

محمدطیب صحرایی در نشست شورای اداری که امروز در فرمانداری کنگاور برگزار شد اظهار داشت: براساس وعده‌های وزارت نیرو سد آناهیتا یا کبوتر لانه در کنگاور تا ابتدای دی ماه آبگیری می‌شود و مردم برای سال پیش رو نباید دغدغه‌ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای مسئله آب شهرستان کنگاور در حوزه شهر و روستا به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد و در هفته پیش رو نیز اخبار خوب دیگری در این حوزه به اطلاع مردم استان و شهرستان کنگاور خواهد رسید.

صحرایی گفت: طرح پیشنهادی پنج ساله اربعین استان تنظیم شده و این بحث در وزارت کشور بررسی خواهد شد.بر همین اساس تمام برنامه‌ها از جمله بهسازی راه‌هایی همچون سه راهی نهاوند باید با افق بلندمدت دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئله اعتیاد سرحلقه زنجیره نامبارکی از آسیب‌های اجتماعی، سرقت‌های خرد و مشکلات خانوادگی است گفت: مسئولیت اسلامی، انسانی توجه به این مسئله است و باید به آن بپردازیم.

صحرایی گفت: مجموعه ۲۰ هکتاری اردوگاه حلبچه در چند کیلومتری شهر کنگاور ۳۰ سال متروک مانده بود و با بررسی‌‌های متعدد و هم افزایی این مجموعه برای خدمت‌رسانی به فرزندان استان کرمانشاه نه خارج از استان به روزرسانی و ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ تا ۳۰۰ معتاد در شهرستان کنگاور وجود دارد افزود: نباید با عافیت طلبی این ظرفیت ۲۰ هکتاری برای خدمت‌رسانی به معتادان نادیده گرفته شود زیرا این آسیب ممکن است هر خانواده‌ای را گرفتار کند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: برخی بنایی برای شنیدن ندارند اما مردم بدانند یک ریال از اعتبار کارخانه، صنایع و اشتغالزایی برای این مجتمع هزینه نشده و نخواهد شد و سبد هزینه‌ای متفاوت دارد.

وی گفت: از منابع استانی نیز برای این مجموعه یک ریال هزینه نشده است بلکه بخشی از اعتبار از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و بخشی نیز از بودجه‌های ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر تأمین شده است.

صحرایی بیان کرد: گام اول در این مجموعه جمع‌آوری، غربالگری، تفکیک براساس ضوابط و سم‌زدایی، مرحله دوم مهارت‌آموزی آموزش‌های جسمی، فکری و روحی و گام سوم تداوم مراقبت و همراهی تا ورود و حضور فعال و سالم در جامعه است.

وی گفت: معتادان متجاهر شهرستان کنگاور در همین شهرستان سم‌زدایی و مهارت‌آموزی می‌شوند و با خیران و منتفذین در این زمینه درخواست همراهی داریم که پدرخوانده بهبودیافتگان شوند.

استاندار کرمانشاه افزود: این مجموعه زمانی به جاذبه‌های انسانی و گردشگری تبدیل خواهد شد و تولیدات و دست سازه‌های بهبود یافتگان پر و به بازارچه‌ای مهم تبدیل می‌شود.

وی از توافقات مبارک برای استان خبرداد که هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصلاح پنج کیلومتر شبکه آبرسانی شهر کنگاور تا پایان امسال، تأمین آب شرب پنج روستا تا خرداد ۱۴۰۳ و یک روستا تا دهه فجر امسال، پیگیری انعقاد قرارداد و اجرای عملیات نشت‌یابی تا پایان دی ماه، پیگیری کار چاه و خط انتقال به منظور تأمین آب شرب شهر کنگاور تا پایان خرداد ۱۴۰۳، رفت مشکل تأمین آب شرب شهر گودین تا خرداد ۱۴۰۳، توسعه شبکه فاضلاب شهر کنگاور، اجرای سه کیلومتر از ۱۷ کیلومتر باقی مانده از محور کنگاور به نهاوند تا قبل از سفرهای اربعین ۱۴۰۳ و زیر بار بردن سه کیلومتر اجرا شده تا یک هفته آینده، اجرای ۲٫۳ کیلومتر از ۹ کیلومتر باقی مانده از محور کنگاور به تویسرکان تا قبل از اربعین، بهسازی و اجرای ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت محور کنگاور به اسدآباد، واگذاری استخر شهر کنگاور به بخش خصوصی و بهره‌برداری تا دهه فجر، ایجاد و راه‌اندازی چمن روستای قارلق بزرگ تا قبل از هفته دولت ۱۴۰۳، اجرای طرح هادی ۱۳ روستا تا پایان ۱۴۰۳، احداث مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرک آموزگار و روستاهای گودین و فش تا قبل از هفته دولت ۱۴۰۳، واگذاری یک دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت کنگاور، واگذاری رک دستگاه سونوگرافی به شبکه بهداشت، تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری برای مدیریت مهرآوران، اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه داخل شهری و تبدیل به کابل‌های خودنگهدار تا پایان سال، آبگیری سد آناهیتا تا نیمه اول دی ماه امسال، پیگیری برخورد قانونی و مسدودسازی چاه‌های آب غیرمجاز به صورت مستمر، پیگیری راه‌اندازی سینمای شهر کنگاور تا پایان سال، اجرای پروژه آبخیزداری حوزه بالادست سد آناهیتا تا خرداد ۱۴۰۳ مهمترین مصوبات این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :