به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمدطیب صحرایی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به چند خبر خوش و امید آفرین اظهار داشت: طی هفته جاری یک تفاهم‌نامه مبارک در قالب یک سند با مشارکت ارکان مهمی از جمله صندوق توسعه ملی، مدیر گروه مالی، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام گرفت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سرگردانی بیش از یک دهه ای طرح بزرگ و کلیدی پالایشگاه آناهیتا افزود: در نشستی که روز دوشنبه با حضور وزیر نفت، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، مدیرعامل بانک سپه به نمایندگی از پنج بانک بزرگ کشور و مدیریت ارشد استان کرمانشاه برگزار شد، تفاهم نامه عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا به مبلغ «یکصد هزار میلیارد تومان» منعقد شد.

وی گفت: طبق این تفاهم نامه قرار است پالایشگاه آناهیتا که در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است طی چهارسال ساخته شود.

صحرایی افزود: در این تفاهم نامه وزارت نفت متعهد شد احداث خط لوله نفت از حوزه دزفول تا پالایشگاه آناهیتا را انجام دهد و نسبت به اختصاص روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت با ۱۰ درصد تخفیف نسبت به فوب خلیج فارس برای خوراک پالایشگاه اقدام کند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تأثیرات راه‌اندازی پروژه آناهیتا، خاطرنشان کرد: با توجه اینکه در قسمت‌های غربی کشور شاهد مشکلاتی در مسئله اشتغال هستیم این پالایشگاه در ابعاد ۵۰۰ هکتاری سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی گشایش خوبی برای اشتغال‌زایی را می‌توان شاهد بود.

وی تصریح کرد: پتروپالایش آناهيتا از طرح‌های تحول‌آفرین استان است که در جریان عملیات اجرایی و پس از راه‌اندازی، ده‌ها هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و یک جهش چشم‌گیر در اقتصاد کرمانشاه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :