،به گزارش کلهرنیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم

سردار مهدی حاجیان در گردهمایی فرماندهان انتظامی و دادستان‌های استان که در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد همدلی، تعامل و هم‌افزایی خوبی میان مجموعه انتظامی و قضائی استان هستیم که این همدلی و انسجام به ارتقای امنیت کمک زیادی کرده است.

وی بر افزایش فرهنگ عدالت‌طلبی در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش برای گسترش فرهنگ قانون‌گرایی، افزایش صلح و سازش و مشارکت بیشتر مردم در حوزه نظم و امنیت جامعه، موضوعاتی است که حتما باید از سوی پلیس و دستگاه قضایی جدی‌تر از همیشه دنبال شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

حاجیان با اشاره به تغییر مداوم رویکرد مجرمان در ارتکاب جرم، گفت: در این خصوص هم پلیس باید خود را به روز کند و هم دستگاه قضایی در صدور برخی احکام کیفری تجدید نظر و مجازات‌های بازدارنده‌تری را اعمال نماید.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به مسئولیت پلیس در دو حوزه سلبی و ایجابی گفت: در حوزره سلبی همکاران پرتلاش ما در مجموعه انتظامی قاطعانه با مجرمان برخورد و علاوه بر تلاش در حوزه پیشگیری، بسیاری از جرائم را در سریعترین زمان ممکن کشف می‌کنند که در همین راستا و با مجموعه اقدامات صورت گرفته علاوه بر متوقف شدن روند فزاینده رشد سرقت‌ها، امروز شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت‌های مهم نیز هستیم.

وی افزود: در حوزه ایجابی هم پلیس به عنوان ضابط قانون، وظایف دستگاه‌های اجرایی را در راستای رفع و کاهش مشکلات مردم مطالبه و از آن ها می خواهد تا با انجام تکالیف و وظایف خود، شرایط ایمن‌تری را برای شهروندان ایجاد کنند.

حاجیان گفت: در همین راستا بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه با محوریت پلیس و همراهی دستگاه‌های اجرایی نظیر شهردار، معاون دادستان، روسای دستگاه های خدمات رسان و غیره آغاز شده  است و خوشبختانه در اولین بازدید نتایج خوبی نیز از جمله تصویب احداث پل هوایی، رفع تاریکی برخی معابر، نصب چراغ چشمک زن و غیره در بزرگراه امام خمینی (ره) و بزرگراه شهید سلیمانی به همراه داشت.

فرمانده انتظامی کرمانشاه کرمانشاه افزود: انتظار می‌رود دستگاه قضائی و در راس این مجموعه رئیس کل دادگستری با همه توان از این طرح ابدایی پلیس حمایت و در صورتی که دستگاهی به دستورات پلیس بی توجهی کرد حتما برخوردهای لازم و قانونی با آن صورت گیرد.

وی در عین حال خواستار برخورد جدی‌تر دستگاه قضائی با عاملان ناامنی جامعه از جمله افراد تیرانداز، خرده فروشان مواد مخدر و سارقان شد و گفت: به نظر می‌رسد قوانین موجود برای برخورد با چنین مجرمانی بازدارندگی لازم را ندارد و توقع می رود شدت مجازات این افراد افزایش یابد تا دیگر مرتکب جرم دوباره نشوند.

حاجیان بر افزایش حمایت مقامات قضائی از ماموران پلیس در مأموریت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هر چند تاکنون هم این حمایت‌ها وجود داشته است که جای قدردانی دارد.

وی اقتدار پلیس را اقتدار جامعه دانست و گفت: هر قدر این اقتدار و صلابت بیشتر باشد شاهد امنیتی مضاعف‌تر و پایدارتر در جامعه خواهیم بود و بدون شک مجرمان جرائت ارتکاب جرم را پیدا نخواهند کرد.

حاجیان گفت: امروز ماموران انتظامی از جان و دل برای امنیت شهر و جامعه خود تلاش می کنند و با وجوی که در برخی مأموریت‌ها حتی سنگ می خورند و دشنام می‌شنوند، اما برای انجام مأموریت و وظیفه خود در راستای حفظ نظم و امنیت مردم، از تلاش دست برنمی‌دارند.

وی پلیس را پناهگاه مردم معرفی کرد و گفت: من و همه همکارانم عهد کرده‌ایم آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :