به گزارش کلهرنیوز ، کیومرث مظفری روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بیمه سلامت در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه ارائه دفترچه در بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد همچون آزمایشگاه، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی حذف می شود.
وی افزود: درصدد هستیم این هدف نهایتا تا اوایل سال آینده محقق شود.
مظفری اظهار داشت: در سال گذشته ۴۳۷ میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت برای افراد بیمه تحت پوشش هزینه شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برای افراد تحت پوشش هزینه می شود که از این میزان پنج میلیارد تومان به خدمات سطح یک که روستاییان و عشایر را شامل می شود تعلق دارد.
مظفری با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، گفت: همچنین درمان ترک اعتیاد معتادان و اتباع خارجی در تعهد بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: دفترچه بیش از ۹۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان ما که فاقد هر نوع بیمه ای هستند رایگان است که از این میزان ۶۰۰ هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و ۳۷۰ هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی است.
این مسئول با تاکید براینکه بیمه سلامت بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است، اظهار داشت: بیمه سلامت از پنج صندوق تشکیل شده و هم اکنون ۴۰ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.
هم اکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان که بیش از ۶۰ درصد جمعیت را شامل می شود زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :