به گزارش کلهرنیوز، سردار مهدی حاجیان ظهر سه‌شنبه در رزمایش طرح ترافیکی – انتظامی کرمانشاه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش یک طرح بزرگ خدمتگزاری محسوب می‌شود که تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این رزمایش علاوه بر پلیس، دستگاه‌های امدادی نظیر هلال احمر، شهرداری، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آتش نشانی و … به صورت شبانه روزی در محورهای استان حضور خواهند داشت و به ارائه خدمت می‌پردازند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طول راه‌های برون شهری و روستایی کرمانشاه به بیش از هشت هزار کیلومتر می‌رسد، تصریح کرد: در استان هشت گردنه برف گیر وجود دارد که در طول فصل سرما و بارش نزولات آسمانی ممکن است مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کنند که البته آمادگی لازم برای امداد رسانی به خودروها و افراد وجود دارد.

سردار حاجیان با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ تیم پلیس در محورهای مواصلاتی استان، گفت: در مجموع بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس، راهداری، آتش نشانی، شهرداری و … در طول اجرای طرح زمستانی آماده خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

وی یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح زمستانی را ایجاد آمادگی و هم افزایی بین دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ارائه خدمات لازم به مردم برشمرد و گفت: از سوی دیگر با شناسایی نقاط حادثه خیز و آشکار سازی آنها تلاش شده تا سوانح جاده‌ای به حداقل خود برسد، هرچند اصلاح این نقاط به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز را از مهمترین عوامل سوانح رانندگی برشمرد و گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود با رعایت مقررات رانندگی زمینه‌های بروز سوانح را از بین ببرند.

سردار حاجیان همچنین از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هم خواست با توجه به مسئولیت سنگینی که دارند خصوصاً در طول زمستان کاملاً نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهتمام لازم را داشته باشند تا خدای نکرده شاهد حوادث تلخ ترافیکی نباشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد زمستان امسال کم حادثه ترین زمستان از لحاظ سوانح و حوادث باشد و مردم و رانندگان همکاری لازم را با پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی در طرح زمستانی داشته باشند./مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :