به گزارش شبکه کلهرنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی روز سه شنبه ۵ دی ماه در حاشیه بازدید ۵ساعته از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کرمانشاه عنوان کرد: پژوهش، فناوری و نوآوری یکی از زیباترین جلوه‌های توانمندی فرزندان خلاق و مبتکر استان کرمانشاه است که در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه نباید تنها محدود به عرضه در نمایشگاه‌ها باقی بماند گفت: ما به دنبال بازدیدها و کار نمایشی نیستیم؛ به همین دلیل به زودی شرکت‌های فناور و دانش بنیان حاضر در نمایشگاه بر اساس حوزه پژوهشی تقسیم‌بندی و مشکلات و نیازهای آن‌ها احصا می‌شود سپس طی نشست‌های مشترکی با حضور معاونت‌های مرتبط استانداری و مدیران ادارات متناظر، ظرفیت‌های موجود برای حمایت‌های مختلف از تجاری‌سازی محصولات این مجموعه‌های پژوهشی و فناور بررسی و عملیاتی می‌شود. به عنوان مثال تلاش می‌کنیم که تولیدات فناورانه در حوزه ساخت و ساز تا جای ممکن به کمک نهضت ملی مسکن در استان بیاید و در حوزه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و… هم این مسیر دنبال می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این نمایشگاه طرح‌های خلاقانه بسیار خوبی عرضه شده است که می‌تواند در نهضت ملی مسکن و پروژه‌های راهسازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید سازمان و مجموعه‌های مرتبط با این دستاوردها، توانمندی‌های پژوهشی و نوآوری‌ها آشنا شوند.

صحرایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بستری را فراهم کنیم تا این طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان در عرصه‌ای وسیع‌تر از این فضای محدود نمایشگاهی و پژوهشی  عرضه شوند تا بتوانیم به صورت میدانی از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: این طرح‌ها به لحاظ کیفیت و قیمت، دارای مزیت‌های بسیار خوبی برای بکارگیری در پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی و کشاورزی استان هستند و به تقویت و پویایی توانمندی‌ها در فضای بومی استان کمک می‌کنند.

استاندار کرمانشاه صبح امروز با همراه‌ی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در قالب یک برنامه کاری ۵ساعته به بازدید میدانی و از غرفه‌های این نمایشگاه پرداخت و از نزدیک به بررسی دست‌آوردهای پژوهشی، فناورانه و نوآورانه فعالان این حوزه پرداخت و در جریان طرح ها، پیشنهادات و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

نگذاریم یاد دکتر کاظمی آشتیانی در حد یک نام باقی بماند

صحرایی در ادامه با اشاره به نزدیکی سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی، ازاین دانشمند برجسته ایرانی به عنوان یک الگوی تمام عیار برای جوانان یاد کرد و افزود: زنده یاد کاظمی آشتیانی یک الگوی موفق در عرصه پیوند علم، ایمان و اخلاق است که باید آن را به نسل جوان امروز معرفی کنیم.

وی افزود: این وظیفه همه ماست که هم این الگوی برجسته را به درستی بشناسیم و هم به خوبی آن را به جامعه معرفی کنیم.

صحرایی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی، گفت: این گرامیداشت نباید تنها در حد یک نام باقی بماند و باید بتوانیم در عمل گرامیداشت یاد او را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: گرامیداشت عملی یاد و راه و نام زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی آن است که از تمام ظرفیت‌های علمی پژوهشگران و مبتکرانی که عملا راه او را زنده نگه داشته‌اند بهره گرفته و نگذاریم این ظرفیت‌ها مغفول بماند.

وی افزود: ما باید راه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را ادامه داده و زنده نگه داریم و بهترین گرامیداشت این است که از پژوهشگران و مبتکران ایرانی حمایت کرده و از توان آن‌ها برای پیشرفت کشور بهره بگیریم.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه از چهارم تا هفتم دی ماه، هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر در محل نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه (پارک شاهد) میزبان علاقمندان خواهد بود.

در این نمایشگاه که به همت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان برگزار شده، بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه و نوآورانه عرضه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :