به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوندصبح امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین فعالیت سامانه بارش‌زا حاکم بر جو استان، اظهار داشت: باران همچنان با شدت و ضعف در استان می‌بارد و موج بارش‌زا جدیدی ساعت هشت صبح وارد جو منطقه شده و پیش‌بینی می‌شود تا حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه همچنان بر جو استان حاکم باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون مشکل چشم‌گیر و قابل‌ذکری به جزو آبگرفتگی معابر و کوچه‌ها در شهر کرمانشاه رخ نداده است، افزود: آب چند مورد آبگرفتگی به داخل منازل داشتیم که سریعا با کمک نیروهای امدادی برطرف و آب فروکش شده است.

وی  از محاطره سیل ۳۰ روستای روانسر خبر داد و گفت: هفت روستا از این تعداد تا ۷۰ تا ۸۰ درصد تخلیه شده است.

بازوند با تشکر از همکاری مردم و رسانه‌های درخصوص اطلاع‌رسانی به موقع، گفت: اگر مردم کار ضروری ندارند در منزل بمانند و ازترددغیرضروری در سطح معابر خودداری کنند.

وی به آمادگی گرو‌ه‌های امدادی از نظامی و انتظامی گرفته تا هلال احمر و اورژانس در استان اشاره و بیان کرد: ۵۰ جلسه مدیریت بحران با بیش از ۶۰۰ مصوبه در سطح استان برگزار شده و آمادگی و هماهنگی خوبی در بین نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، آتش‌نشانی، دهیارها و … برای مقابله با این بحران در جریان است.

بازوند ضمن تشکر از همکاری مردم از شهروندان خواست برای گرفتن عکس و سلفی به حاشیه رودخانه‌ها که در معرض طغیان هستند به‌خصوص قرسو کرمانشاه نروند.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه ادامه داد: سیل پدیده‌ای قدرتمند است و تجربه نشان داده بیشتر تلفات انسانی ناشی از بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ضروری بوده است.

منبع: فارس

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :