به گزارش کلهرنیوز به نقل از مهر، محمد طیب صحرایی ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران استان کرمانشاه که با حضور نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی، جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که در طول سالیان گذشته با کمک اتحاد شاهد افتخارآفرینی و مقاومت در عرصه‌های مختلف با چهره‌ها شاخص کرمانشاه بودیم اکنون نیز برای پیشرفت در تمام زمینه‌ها نیازمند هم‌فکری و هم افزایی به منظور ایجاد شرایط بهتر هستیم.

وی با بیان اینکه فرنگیس حیدرپور نمونه بارز بانوی مقاوم ایرانی اسلامی است، افزود: در زمانی که ایران ما نیاز به امنیت داشته شیرمردان و شیرزنانی همچون فرنگیس حیدرپور در کنار یکدیگر با اتحاد مقاومت و ایستادگی کرده و اکنون برای ما و نسل آینده مایه افتخار است و اکنون پیشنهاد می‌شود برخی مجموعه‌های ورزشی بانوان به نام این بانوی مقاوم فعالیت کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه ورزش را پاسخی واقعی به نیاز فطری انسان دانست و تصریح کرد: انسان به طور ذاتی به دنبال اقتدار و قدرت و کمال طلبی است که در این عرصه، ورزش پاسخی به کمال طلبی انسان خواهد بود که هر مقدار ورزش در جامعه تقویت شود در واقع فطریات الهی را تقویت کردیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری امر به ورزش امر به معروف است و هر کس برای این معروف تلاشی بکند در واقع به روح و فطرت جامعه کمک کرده است.

وی همچنین پس از شنیدن خواسته‌های ورزشکاران و دغدغه‌های آنها در این مراسم، گفت: دغدغه شغل، مسکن و وضعیت مالی از سوی ورزشکاران مورد قبول بوده و به دلیل اینکه این امر دغدغه عمده مردم است از روز نخست فعالیت خود بر ایجاد اشتغال و تأمین مسکن تمرکز ویژه شده است.

استاندار کرمانشاه یکی از مشکلات استان کرمانشاه را نحیف بودن ظرف مشاغل عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه توجه به اشتغال به ویژه برای جوانان ورزشکار و مدال آور مورد توجه بوده و همزمان اشتغال آفرینی و حضور ورزشکاران در مشاغل آبرومند باید رخ دهد.

صحرایی عنوان کرد: اگرچه هنوز تا قله فاصله داریم اما در یک سال گذشته تاکنون حرکت به سمت توسعه و رشد اشتغال صعودی بوده و میانگین رشد اشتغال در استان کرمانشاه با سه درصد افزایش از میانگین رشد اشتغال کشور با یک درصد پیشرفت جلوتر قرار دارد.

ورزشکاران الگویی برای جوانان جامعه هستند

وی پشتیبانی از ورزشکاران را در قالب اسپانسر مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه داشتن اسپانسر و حمایت مالی یکی دیگر از دغدغه‌های ورزشکاران است این پشتیبانی باید مفید گونه رقم بخورد تا با تقویت ورزشکاران و روحیه آن روند بهتر و منظم‌تری در عرصه ورزشی استان کرمانشاه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به وضعیت اشتغال و مسکن ورزشکاران و خبرهای خوبی برای آنها اشاره کرد و گفت: به منظور تأمین مسکن برای ورزشکاران مدال آور و قهرمانان علاوه بر تأمین لیستی از افرادی که برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند رایزنی‌ها و گفتگوهای لازم برای ثبت نام افراد جامانده انجام شده است.

صحرایی ادامه داد: به منظور تحقق نهضت ملی مسکن برای ورزشکاران تلاش خواهد شد تا افرادی که تاکنون در مسکن ملی ثبت نام نکردند طی بازگشایی سایت مربوطه در مرحله پیش رو بتوانند ثبت نام کنند.

وی مطرح کرد: پیگیری راه‌اندازی و تکمیل دهکده المپیک نیز با گفتگویی که با وزیر ورزش و جوانان انجام گرفته در دست اقدام بوده تا در مسیر رو به رشد و توسعه استان کرمانشاه شاهد حفظ ایران قوی باشیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: ایران قوی اجزای قوی می‌طلبد و کرمانشاه قسمتی از آن است و اگر بخواهیم کرمانشاه چهره قوی داشته باشد حضور ورزشکاران در این عرصه مسئله مهمی است چرا که ورزشکاران ما الگویی برای جوانان بوده و چه بخواهیم چه نخواهیم بخش بزرگی از جامعه توسط ورزش هویت آفرینی می‌کند.

صحرایی ادامه داد ورزشکاران چه بخواهند چه نخواهند در هر جامعه به پرچم خود متصل بوده و در ایران نیز اتصال به پرچم و جمهوری اسلامی رقم خورده تا با اهداف روشن علاوه بر تقویت جسمی تقویت جامعه را نیز به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری ورزشکاران را الگوی جامعه دانسته، اضافه کرد: مهم‌ترین وجه تمایز بین ورزشکاران هدف است زیرا در عرصه ورزشی در صورتی که تنها به دنبال سرگرمی و تقویت جسم نباشیم می‌توانیم به هدف واضح و روشن نهایی در جامعه دست پیدا کنیم.

صحرایی در پایان چهره ایران را در حافظه تاریخ ایران قوی معرفی کرد و افزود: ایران از ابتدا و در دوره هخامنشیان با منشور قوانین کورش کبیر تا به امروز با ظهور اسلام و پرورش دانشمندان و اندیشمندان مسلمان در حافظه تاریخ چهره‌ای قوی و تنها در یک برهه زمانی از تاریخ دوار ذلت و خاری بوده که این دوره تنها دوره قاجار بوده که پس از انقلاب اسلامی مجدداً به دوران اقتدار خود دست یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :