به گزارش کلهرنیوز، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای هشت کرسی انتخابات کرمانشاه ۵۶۱ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰۱ نفر در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز احراز نشدند که فرصت برای اعتراض وجود داشت و هیئت نظارت رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه ۲۴۶ نفر تأیید صلاحیت شدند عنوان کرد: از ۵۶۱ نفر داوطلب ثبت‌نامی در مرحله اجرایی هشت نفر انصراف دادند. از مجموع ۵۶۱ نفر ثبت‌نامی صلاحیت ۴۹۰ نفر رسیدگی شد و ۶۹ نفر انصراف دادند یا به رأی هیئت اجرایی اعتراض نکردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۱۹ نفر معادل ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند افزود: ۲۵۱ نفر معادل ۵۱ درصد عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: ۲۰ نفر معادل چهار درصد شرایط حضور را نداشتند که به منزله رد صلاحیت است.

شعبانی گفت: از روز گذشته به صورت پیامکی و کتبی به این افراد دلایل عدم تأیید و عدم احراز ابلاغ شده و افرادی که اعتراض دارند از فردا به مدت سه روز تا ۱۹ دی ماه به صورت غیرحضوری فرصت اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه ۲۱ بهمن ماه اسامی نهایی اعلام می‌شود افزود: در شهرستان کرمانشاه صلاحیت ۲۳۲ نفر بررسی شد و ۱۰۴ نفر معادل ۴۵ درصد تأیید، ۱۱۲ نفر معادل ۴۸ درصد عدم احراز شدند و ۱۶ نفر معادل هفت درصد نیز شرایط لازم را نداشتند.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفت: در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو از ۷۱ نفر ثبت‌نامی ۳۴ نفر معادل ۴۸ درصد تأیید و ۳۷ نفر معادل ۵۲ درصد عدم احراز شدند.

وی با اشاره به وضعیت کاندیداها در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب افزود: در این حوزه ۵۸ نفر ثبت‌نام کردند که چهار نفر انصراف دادند و از ۵۴ نفری که بررسی شدند ۲۰ نفر معادل ۳۷ درصد تأیید و ۳۴ نفر معادل ۶۳ درصد عدم احراز صلاحیت دریافت کردند.

شعبانی گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی صلاحیت ۴۶ نفر بررسی شد که ۱۵ نفر معادل ۳۳ درصد تأیید و ۳۱ نفر معادل ۶۷ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از ۴۵ نفر ثبت‌نامی یک نفر انصراف داده و از ۴۴ نفر ۲۴ نفر معادل ۵۵ درصد تأیید، ۱۷ نفر معادل ۳۸ درصد عدم احراز دریافت کردند و سه نفر معادل هفت درصد شرایط لازم را نداشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: در حوزه انتخابیه کنگاور و صحنه از ۴۵ نفر دو نفر انصراف دادند یا اعتراض نکردند و ۴۳ نفر بررسی شدند که ۲۲ نفر معادل ۵۱ درصد تأیید، ۲۰ نفر معادل ۴۱ درصد عدم احراز شدند و یک نفر معادل دو درصد شرایط لازم را نداشتند.

شعبانی با بیان اینکه میانگین کشوری تأیید صلاحیت‌ها ۵۰ درصد است گفت: برای هر کرسی در کرمانشاه حدود ۲۷ نفر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت کاندیداها تا بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت افزود: چنانچه افراد تأیید صلاحیت شده جرمی مرتکب شوند شورای نگهبان ورود می‌کند و سلامت و صلاحیت این افراد به صورت مستمر رصد می‌شود.

شعبانی گفت: سقف تبلیغات انتخاباتی مشخص است و هیچ شرکت خصوصی حق دخالت ندارد و تنها باید از حساب اشخاص حقیقی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی مجاز برای تبلیغات سوم تا ۹ اسفند ماه است افزود: هیئت بررسی و نظارت بر تبلیغات تشکیل شده و هفتگی تمامی فعالیت‌ها رصد می‌شود و اگر فعالیتی جنبه مجرمیت داشته باشد به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد و راهبرد توسط مقام معظم رهبری برای ما مشخص شده است گفت: هر فردی که خود را در معرض رأی مردم قرار دهد و رأی مردم را دریافت کند محترم و نماینده مردم است و مجموعه ستاد انتخابات له یا علیه هیچ فردی موضع نخواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: برای یک هفته تبلیغات ۶ حوزه انتخابیه شبکه صدا و سیما ایجاد شده است./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :