به گزارش کلهرنیوز، محمد طیب صحرایی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب که در سالن جلسات فرماندهی این شهرستان با حضور اعضای این شورا برگزار شد با اشاره به نعمت‌های انقلاب اسلامی به مردم، اظهار کرد: اصل نعمت انقلاب را باید روز به روز بیشتر برای خود یادآوری کرده و بدانیم که اگر انقلاب اسلامی نبود چنین موقعیتی مطلوب از هر نظر در امروز برای ما فراهم نبود.

وی با تاکید بر اقتدار ایران اسلامی در حوزه امنیت که مرهون الطاف انقلاب اسلامی است، افزود: ایران پس از زمان پهلوی در شرایطی تحویل انقلاب داده شد که حتی توانایی تأمین سیم خاردار مورد نیاز خود را نداشت و امروز در این مسیر به جایی رسیده که از استان کرمانشاه دشمنان خود را در خارج از مرزها ادب می‌کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران امنیت‌های او را در خارج از مرزها نیز تأمین می‌کند، تصریح کرد: این امنیت در سایه انقلاب ایجاد شده که حتی همسایگان ما نیز از امنیت ایجاد شده توسط انقلاب اسلامی بهره مند شده.

صحرایی ادامه داد: یکی از مهمترین مناظر عظمت و عزت انقلاب اسلامی پدیده انتخابات بوده که هر کس با نظام همکاری کند نمی‌تواند با بی توجهی روزگار سپری کند چرا که در شرایط به دست آمده در امروز باید به گلوگاه ارتباط مردم و مسئولین اهتمام بیشتر ورزید.

وی با بیان اینکه انتخابات برنامه گذاری یک کشور مهندس سایر کشورها نیست، گفت: انتخابات یک کار روزمره نیست بلکه بر خلاف کشورهای اطراف انقلاب اسلامی تقریباً تعداد انتخاباتی به میزان سال‌های بعد از انقلاب اسلامی داشته زیرا از همان سال‌های نخست به برگزاری انتخابات اقدام کرده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در انقلاب‌های معاصر بشری یک نمونه انقلاب وجود ندارد که پس از پیروزی برای بقا و اصل نظام خود رأی گیری کرده باشد اما ایران تنها کشوری است که پس از پیروزی اصل حکومت را به رأی‌گیری گذاشت.

صحرایی انتخابات یازدهم اسفند ماه را نمونه‌ای از موهبت بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: از مسئولین توقع می‌رود در کنار مسئولیت‌های خود پیوست انتخاباتی را باز کرده و علاوه بر وظایف خود نسبت به این اصل و قانون جمهوری اسلامی تلاش کنند و جامعه را به سمت امید، انگیزه و نشاط هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات لحاظ شده در شهرستان سرپل ذهاب، عنوان کرد: آنچه امروز مصوب شد از دو جهت باید مورد اهتمام قرار گیرد نخست برای گره گشایی مسائل در سطح کلان استان یعنی استانداری مطالبات پیگیری کرده و دوم در شهرستان نیز فرمانداری مرکز پیگیری مصوبات قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هر آنچه در شهرستان به عنوان مصوب لحاظ می‌شود باید در فرمانداری پیگیری شود و به طور روزانه مورد رصد قرار گیرد تا با یک تقویم زمانبندی شده اقدامات لازم انجام گیرد.

صحرایی با اشاره به اینکه جلسات شهرستانی را با یک نگاه حداکثری باید دنبال کرد، افزود: بر همین اساس باید به دنبال تحقق صددرصدی برنامه‌ها و رفع کمبودها بود که این امر بر اساس بررسی مشکلات و اولویت بندی مهم‌ترین انجام گیرد.

وی بیان کرد: شهرستان سرپل ذهاب با توجه به ظرفیت‌ها و همچنین مشکلات خود اکنون مسئله آبرسان بوده که برای رفع مشکلات این حوزه ایجاد یک تشکل چابک برای نتیجه بخشی هرچه سریع‌تر باید در دستور کار دستگاه مربوطه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها موظف به ایجاد فضای شاداب در جامعه هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه در ماه‌های پیش رو اعیاد و جشن‌های مبارکی خواهیم داشت با ایجاد محیطی شاداب در نهایت با برگزاری انتخابات باید مجموعه خوبی از جشن‌ها را در نهایت برای مردم رقم بزنیم

در پایان این مراسم با بیان ۵۰ مصوبه برای شهرستان سرپل ذهاب قرار شد تا نیمه شعبان نسبت به انجام پروژه‌ها اهتمام ویژه ورزیده که مهمترین این مصوبات شامل آبرسانی به ۴۵ روستا، جذب اعتبارات برای دفع فاضلاب و مهار آب‌های سطحی، تعیین تکلیف آبرسانی به اراضی کشاورزان در دشت ذهاب جنوبی و رفع مشکلات نیروگاه برق‌آبی پیران، احداث نیروگاه برق ۶۰ مگاواتی، تکمیل روشنایی معابر خارج از شهر تا قبل از اربعین ۱۴۰۳، احداث زمین چمن مصنوعی روستایی، اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات گردشگری پیران، احداث بازارچه صنایع دستی، احداث ناحیه صنعتی سرپل ذهاب، صدور مجوز مرکز نمایشگاهی در سرپل ذهاب بود./مهر کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :