به گزارش کلهرنیوز، افشین یگانه با اشاره به برنامه‌های استان برای رفع و ساماندهی نقاط بحرانی در کرمانشاه، اظهار کرد: رودخانه آبشوران یکی از پروژه‌هایی است که مدیریت بحران استان در صدد رفع مشکلات آن اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار داد و اکنون نیز با اجرای بخشی از این برنامه پروژه در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

وی افزود: رودخانه آبشوران به محلی برای انتقال فاضلاب محلات همجواری تبدیل شده بود که پس از آغاز ساماندهی این رود خانه همزمان با ساماندهی شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی بخشی از این ساماندهی تعدادی لوله انتقال فاضلاب را در مجاورت این رودخانه قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه هدف از اصلاح و ساماندهی رودخانه جلوگیری و رفع شرایط بحرانی آن است، تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح در تمام بخش‌های رود خانه آبشوران در نهایت فاضلاب جمع آوری شده از رودخانه آبشوران توسط شرکت آب و فاضلاب به سمت تصفیه خانه کرمانشاه راهی خواهد شد.

یگانه، شرکت آب منطقه‌ای را اصلی ترین دستگاه متولی ساماندهی رود خانه آبشوران دانست و خاطر نشان کرد: تقاطع مسجد آیت الله بروجردی سه راه برق بالا در شهر کرمانشاه جز مهمترین بخش‌های حائز اهمیت در پروژه آبشوران است که با ضرورت بیشتری در جریان اصلاح قرار گرفته و هم اکنون شرکت آب منطقه‌ای قطعات پیش ساخته را برای اصلاح این منطقه آماده سازی کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نقطه بحرانی تقاطع مسجد آیت الله بروجردی به عنوان بخشی از مهمترین پروژه رودخانه آبشوران در مسیر تردد شهروندان است به منظور جلوگیری از مسدود شدن طولانی مدت خیابان و جلوگیری از مشکل در تردد مردم قطعات مورد نیاز آن به طور پیش ساخته در حال تهیه است که در کمتر از یک ماه آینده ساخت آنها به پایان می‌رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: پس از اتمام ساخت قطعات مورد نیاز به زودی فاز عملیاتی تعمیرات آغاز خواهد شد و طی یک زمانی بین ۲ الی سه ماهه عرض خیابان بسته خواهد شد و قطعات پیش ساخته برای رفع آن نقطه بحرانی رفع شود.

یگانه در پایان نیز عنوان کرد: به طور کلی بخش‌هایی از رودخانه آبشوران هنوز در وضعیت بحرانی قرار دارد که طبق یک برنامه ریزی مشخصی هر یک از این نقاط توسط آب منطقه‌ای رفع بحران خواهند شد.

/مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :