به گزارش کلهرنیوز، سید شهرام کهریزی اظهار داشت: اطلاعات تعداد فوتی‌ها و جرحی‌های ناشی از تصادفات از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت و ۸۸۷ نقطه پرحادثه در کشور شناسایی شد که ۱۹ نقطه مربوط به استان کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: از ۱۹ نقطه مذکور تاکنون ۱۰ نقطه حادثه‌خیز برطرف شده، هشت نقطه در دست اصلاح است و یک نقطه نیز مشکل معارض و تملک زمین ارد که به زودی انجام می‌شود.

کهریزی با اشاره به اینکه برای اصلاح این نقاط حادثه‌خیز ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و تاکنون ۴۶ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: تا پایان نیمه اول سال آینده تمامی نقاط پرحادثه مصوب شده در استان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به دلیل توقف در برخی از پروژه‌های اصلاح نقاط حادثه‌خیز گفت: در برخی مواقع به دلیل شرایط جوی و بارندگی امکان ادامه و اتمام پروژه وجود ندارد اما در اولین فرصت کار ادامه می‌یابد.

کهریزی با بیان اینکه با اصلاح نقاط حادثه‌خیز تعداد فوتی‌ها و جرحی‌های ناشی از تصادفات به حداقل خواهد رسید افزود: چنانچه فرهنگ رانندگی اصلاح نشود حتی اگر تمام نقاط حادثه‌خیز نیز اصلاح شود باز هم امکان وقوع تصادف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۴ آماده دریافت گزارشات و پیشنهادات مردمی است گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی راننده چهار عامل اصلی اثرگذار در تصادفات است که باید کاربران جاده‌ای به آن توجه داشته باشند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :