به گزارش کلهرنیوز، سردار مهدی حاجیان امروز در جمع خبرنگاران گفت: مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال طبق آیین و رسومی کهن در کرمانشاه همزمان با سراسر نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه طی سالیان اخیر استفاده از مواد محترقه خطرناک در این آیین به رسمی غلط تبدیل شده و شاهد هستیم افراد مختلف خصوصا نوجوانان و جوانان دست به اقداماتی می‌زنند که هم برای خود و هم دیگران آسیب‌زاست‌.

حاجیان افزود: در همین راستا و با تلاش همکاران طی یکی دو ماه اخیر بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار عدد انواع مواد محترقه که ۱۱۵ هزار عدد آن‌ها از نوع خطرناک و آسیب‌زا هستند، کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کشف بیش از ۴۳ کیلوگرم مواد منفجره دست‌ساز (اکلیل سرنج) در ماه‌های اخیر گفت: نظارت بر کار اصناف و افرادی که به توزیع مواد محترقه اقدام می‌کنند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، افزود: پلیس در کنار آن‌هاست تا عده‌ای معدود به بهانه جشن و شادی امنیت و آسایش خانواد‌ه‌ها را مختل نکنند.

حاجیان با هشدار به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی گفت: این افراد اگر بخواهند از موقعیت و شرایط سوء استفاده کنند حتما با واکنش قاطعانه پلیس مواجه و خودروی آن‌ها توقیف و برای خودشان هم پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: امیدوارم در این روزهای پایانی سال، خانواد‌ه‌ها از فرزندان خود بیشتر از گذشته مراقبت کرده و اجازه استفاده از مواد محترقه خطرآفرین را به آن ها ندهند.

وی گفت: شهروندان در صورتی که به حضور و کمک پلیس نیاز داشتند می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند و مطمئن باشند در اسرع وقت به مشکل آن‌ها رسیدگی خواهد شد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :