رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب از بازدید ۵۴ هزار و ۸۰ نفر از بقاع متبرکه شهرستان اسلام‌آبادغرب طی نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش کلهر نیوز ، صفدر پروین تبدیل بقاع متبرک به قطب‌ فرهنگی را یکی از اهداف طرح آرامش بهاری دانست و گفت: اجرای این طرح می تواند اثرات مثبتی بر اقشار مختلف به خصوص نسل جوان داشته باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: طرح آرامش بهاری در ۶ بقعه تحت تصدی اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب در حال اجراست. براساس بقعه احمد بن اسحاق سرپلذهاب نیز یکی از بقاع تحت تصدی اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب است.

وی افزود: مبلغان دینی در این طرح فرصت را غنیمت شمرده و در خیمه های معرفت به بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات و مسائل دینی می پردازند.

رئیس اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب اظهار داشت: تا کنون برنامه های مختلفی از جمله ویژه برنامه تحویل سال، خیمه های معرفت، قرآن بخوان و جایزه بگیر، مسابقات فرهنگی و… در این بقاع اجرا شده که مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است.

وی خدمات رسانی به مسافران و زائرین و ترویج دین را از دیگر اهداف طرح آرامش بهاری دانست و خاطر نشان کرد: تا امروز در مجموع ۵۴ هزار و ۸۰ نفر از بقاع متبرکه بازدید کردند.

پروین بیان داشت: از این میزان در بقعه امامزاده حسن ۷ هزار و ۶۶۰ نفر، زیارتگاه داوود بان زرده( جامعه اهل حق) ۱۰ هزار و ۵۲۰ نفر، امام زاده قاضی الکیا ۴ هزار و ۹۳۵ نفر، زیارتگاه بابا یادگار(جامعه اهل حق) ۱۳ هزار و ۸۲۰ نفر، احمد بن اسحاق سرپلذهاب ۱۴ هزار و ۴۴۵ نفر تا کنون حضور داشتند.

به گفته پروین در بقعه امام زاده حسن(ع) حدود ۱۳ زائر سرا برای اسکان شبانه مسافرین و زائرین وجود دارد که دراختیار آنها قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: از آنجا که بقعه احمد بن اسحاق در زلزله اخیر تخریب شده است و در دست بازسازی است، لذا با نصب کانکس و چادر و برپایی خیمه معرفت از مهمانان و زائران استقبال می شود.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که طرح آرامش بهاری باید مایه آرامش روحی و روانی مسافران باشد، تمام تلاش خود را با کمک دستگاههای امنیتی و نظامی، هلال احمر و دیگر ارگانهای مربوطه به کار گرفته ایم تا با خلق لحظات شاد در کنار هموطنان باشیم./مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :