به گزارش کلهرنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هرسین افزود: اگر می خواهیم نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کند باید تلاش کنیم که ساختار بوروکراسی تغییر پیدا کند و پاسخ به استعلام های مربوط به سرمایه گذاری از سوی دستگاه های متولی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
وی با بیان اینکه وضعیت بهبود کسب و کار مناسب نیست، بهبود این وضعیت را در گرو ریسک پذیری مدیران و تلاش برای حذف ساختار بوروکراسی و تسریع در روند پاسخگویی به استعلام ها برای سرمایه گذاری عنوان کرد.
وی از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خواست که برنامه اشتغال هرسبن را که باید توسط دستگاه های متولی اشتغال مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری استان اجرایی شوند به صورت مدون شده به همراه داشته و این برنامه را برای اجرای دقیق در اختیار فرماندار این شهرستان قرار دهد.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، دبیرخانه این کارگروه را مکلف به ایجاد هماهنگی بیشتر و تاکید بر لزوم ارائه گزارش از سوی دستگاه های متولی اشتغال در هرسین به منظور در جریان قرار گرفتن همه از اجرای روند اشتغال در این شهرستان کرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ظرف ۱۰ روز آینده باید روند اجرای پروژه های اشتغالزایی و میزان سرمایه گذاری در این شهرستان در سال ۹۷ از سوی دستگاه های متولی و دبیرخانه این کارگروه به فرماندار این شهرستان اعلام شود تا در جلسات و سفرهای بعدی به هرسین، روند ایجاد اشتغال در این شهرستان قابل کنترل و ارزیابی باشد.
وی همچنین خواستار تلاش بیشتر از سوی دستگاه ها و بانک های ذیربط برای تسریع در روند تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان هرسین شد.
بازوند در ادامه با تاکید بر تعیین تکلیف واحدهای راکد هرسین که در تملک بانک ها می باشد، گفت: بانک ها باید برنامه حل مشکل این واحدها را در این شهرستان هر چه سریعتر ارائه و تلاش کنند که این واحدها در سالجاری تعیین تکلیف شوند.
وی همچنین از شرکت آب و فاضلاب استان خواست، تلاش کند که تصفیه خانه این شهرستان تا شهریور ماه سالجاری آماده افتتاح و بهره برداری شود.
دیدار با خانواده شهید نعمت اله شاهمرادی، دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار هرسین، ملاقات عمومی با چند نفر از شهروندان، بازدید از روند اجرایی فرهنگ سرا و همچنین بازدید از پارک شهر هرسین از برنامه های استاندار کرمانشاه در سفر به این شهرستان بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :