به گزارش کلهرنیوز  ، یکی از اعضای تیم دو و میدانی معلولان ایران که قرار است به مسابقات پارا آسیایی جاکارتا اعزام شود، مهران نکویی‌مجد ورزشکار کرمانشاهی و نایب قهرمان پارا دو و میدانی جهان است که در مشهد مقدس با جابه جا کردن رکورد پرتاب دیسک آسیا به مسافت ۴۳ متر و ۷۸ سانتیمتر توانست ورودی مسابقات ۲۰۱۸جاکارتا را به‌دست آورد.

این ورزشکار پرافتخار کشورمان در بازی های پارالمپیک ریو هم تنها با یک سانتی متر اختلاف از دستیابی به نشان برنز محروم شدم و این روزها در حال تمرینات فشرده برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی است.

مهران نکویی‌مجد  اظهار داشت: تا کنون ۷۰ درصد به مرحله آمادگی رسیدم که مابقی آمادگی نیز با انجام کارهای چابکی و سرعتی طی ۴۵ روز مانده به مسابقات تکمیل خواهد شد.

عضو تیم ملی دو و میدانی معلولین افزود: در این مسابقات یکی از رقبای من ایرانی است که در رکوردارها خیلی نزدیک هستیم اما من در مسابقات قبلی برگزار شده در تهران برای انتخاب مجدد تیم ملی، موفق به زدن رکورد جهان در پرتاب وزنه شدم اما رقیب بنده شرایط بدنی خوبی نداشت.

نکویی‌مجد خاطرنشان کرد: همچنین یک رقیب چینی سرسخت دارم که در المپیک ریو و مسابقات جهانی لندن رکوردهای نزدیک هم داشتیم که امیدوارم در این مسابقه به مدال طلا دست یابم که پیش از این همیشه در انحصار چینی ها بوده است.

وی افزود: از سال ۸۵ ورزش حرفه ای خود را با فوتبال هفت نفره آغاز کردم تنها ورزشکار ایرانی هستم که در ۲ رشته فوتبال و دو و میدانی جانبازان و معلولان در هر ۲ رشته تمام مدال ها را در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کردم.

نکویی‌مجد بیان داشت: همچنین از سال ۸۵ تا ۹۱ در مسابقات المپیک لندن ۲۰۱۲، پرونده مدالی فوتبال را تکمیل و از سال ۹۱ رشته حرفه‌ای را تغییر و به پرتاب وزنه آمدم از آن موقع صبح و عصر تمرینات فشرده‌ای داشتم و به خاطر علاقه‌ای که داشتم توانستم در مسابقات ورودی ریو امتیاز ورودی لازم را کسب و راهی مسابقات شوم اما با ناداوری با اختلاف یک سانتی متر چهارم شدم به دلیل این تغییر رشته نیازمند تمرین و ممارست بیشتر هستم.

وی افزود: پس از بازگشت از مسابقات  ۲۰۱۶ المپیک ریو، تمرینات را با برنامه ریزی بهتر و جدی تر آغاز کردم و در مسابقات ۲۰۱۷ جهانی لندن یک متر بالاتر از رکورد قبلی پرتاب وزنه داشتم و نایب قهرمان جهان شدم در مسابقات اخیر هم که ۶ ماه قبل بود با ۱۵ متر و ۵۳ سانتی متر رکورد جهان را جابه‌جا کردم.

نکویی‌مجد با بیان اینکه از مسئولان هیچ انتظاری ندارم، گفت: یک مسئول اگر ورزشی باشد همه چیز را درک می کند، من یک ورزشکار با لیسانس تربیت بدنی هستم اما هزار بار از استانداری و ارگان‌های مختلف وعده شنیده‌ام، اما هیچ‌یک محقق نشد با اینکه تمام مدال‌های جهان، آسیا و المپیک را دارم از سال ۸۵ در مسابقات جهانی روسیه، المپیک کوچک اکراین و مسابقات چین و… با این حال تاکنون نشده مدیری تبلیغاتی برای مطرح کردن خود داشته باشم.

عضو تیم ملی دو میدانی معلولین با اشاره به اینکه خدواند حامی اصلی منم بوده و اینها در روحیه و انگیزه دهی و طی نمودن پله‌های ترقی موثر است، افزود: انتظار دارم مسئولان بیش از پیش به ورزشکاران مدال‌آور رسیدگی کنند زیرا اینها افتخارآفرین هستند.

نکویی‌مجد با بیان اینکه مسئولان همیشه حمایت کرند اما کمبودهایی هم هست، گفت: وقتی ورزشکاران حرفه ای مسیر قهرمانی را طی می‌کنند و مسئولان هم باید حرفه ای رسیدگی کنند تا ورزشکاران ۴۵ روز مانده به مسابقات دغدغه مسائل مالی و پرداخت ها را نداشته باشد.

عضو تیم ملی دو و میدانی معلولین خاطرنشان کرد: زندگی من اردویی است و خودم باید برای برنامه هایم برنامه‌ریزی کنم و کسی نیست که مرا در طی کردن مسیر همراهی کند و بهتر است مسئولان به ما انگیزه دهند و ورزشکاران را بهتر تشویق کنند./منبع: مرصاد

v 

این خبر را به اشتراک بگذارید :