به گزارش کلهرنیوز ، سلمان محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چندی پیش پیشنهاد احداث این تعداد زمین چمن مصنوعی در مدارس استان به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد که مسئولان وزارتخانه نیز پرداخت ۵۰ درصد هزینه های این کار را متقبل شدند.
وی با بیان اینکه طبق برآوردهای کارشناسی صورت گرفته ساخت ۲۷ زمین چمن مصنوعی ۲۰ در ۴۰ متر به ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش متعهد شد تا ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن را بپردازد.
محمدی افزود: چندی پیش نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار برگزار شد این موضوع مطرح و ایشان پرداخت بقیه مبلغ باقیمانده از سوی استانداری را پذیرفتند.
معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه هزینه هر قطعه زمین معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، افزود: این زمین های چمن مصنوعی با اولویت مدارس پسرانه احداث می شوند.
وی همچنین از تهیه بسته های ورزشی برای ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان در هر ۲ بخش دخترانه و پسرانه نیز خبر داد و گفت: این بسته ها برای مقاطع ابتدایی و متوسه اول تهیه خواهد شد.
محمدی گفت: تهیه بسته های ورزشی نیز با حمایت استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امکان پذیر و مقرر شد که نیمی از هزینه های تهیه این بسته ها توسط اداره کل ورزش و جوانان تامین شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: تهیه ۲ هزار و ۹۰۰ بسته ورزشی برای مدارس استان به پنج میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام، اجرای طرح توانمندسازی ورزش کارکنان با اولویت بانوان است که برای اجرای این کار به حدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز است.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :