به گزارش کلهرنیوز  ،  فاطمه رضوان مدنی امروز پنجشنبه در دوازدهمین همایش کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، مداخلات تخصصی در زمینه بررسی تماس و گزارشات توسط تیم متخصص، روانشناسی و مددکاری و راه اندازی مرکز شناسایی جذب و ساماندهی کودکان خیابانی از آن جمله است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هدف از راه اندازی مرکز شناسایی و جذب کودکان خیابانی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان عنوان کرد و گفت: مهمترین رویکرد مداخله ای در مورد کودکان خیابانی حمایت از خانواده به منظور تقویت و توانایی در انجام کارکردهای طبیعی مانند رشد و تربیت فرزندان و حمایت از آنها است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل کودکان به عنوان راهکاری مناسب جهت جلوگیری از کار کردن و امن سازی محیط زندگی در شهرها است.

رضوان مدنی بیان داشت: در ۶ ماهه اول امسال از کلیه تماس هایی که برقرار شده است ۶ درصد تماس‌ها مربوط به موارد کودک آزاری بوده است و همچنین حدود ۷۷ درصد تماس‌ها مربوط به گزارشات مسامحه و غفلت است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴۳ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه گفت: در این روستا با راه اندازی سامانه مشق توانستیم ۵۲ کودک را به تحصیل برگردانیم و به آنها خدمات تخصصی ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه کار کودکان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک کار در کل استان به صورت پاره وقت و دائم مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: برنامه ساماندهی سفیر سبز(طرح استاد- شاگردی و فروش محصولات فرهنگی) ویژه کار کودکان به منظور کاهش و کنترل آسیب های کودکان و بهره مندی آنها از حقوق طبیعی یکی دیگر از برنامه های اجرا شده توسط بهزیستی استان است.

رضوان مدنی همچنین از قوانین دست و پا گیر در ارائه خدمات به کودکان اشاره کرد و گفت: دشوار بودن دریافت حکم سلب صلاحیت از قوه قضاییه برای والدین بدسرپرست و بلاتکلیف ماندن فرزندان آنها در مراکز و همچنین صدور حکم پذیرش از سوی مقام قضایی در مورد فرزندانی که شرایط نگهداری در مراکز بهزیستی را ندارند از مهم‌ترین آن قوانین هستند.

مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :