به گزارش کلهرنیوز ، محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌های انجام شده از عصر چهارشنبه تا پایان هفته موجی ناپایدار جو منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی میزان بارش پیش رو معمولی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود، افزود: در صورت سیل آسا بودن بارش‌های اخطاریه و اطلاعیه از قبل صادر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: استقرار این موج سبب افزایش دمای شبانه و کاهش محسوس دمای روزانه، وزش باد و بارش باران و برف می‌شود.

این مسئول گفت: تا بیست و ششم آذر میزان بارندگی در سطح استان ۱۳۳.۴ میلیمتر بوده در حالی که بارندگی در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۵۸.۷ میلیمتر و میانگین بلندمدت ۱۳۴.۲ میلیمتر بوده است.

خسروی خاطرنشان کرد: تاکنون میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته و نسبت به دوره بلندمدت نیز یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهرستان کرمانشاه بین منفی سه درجه سانتیگراد و ۱۴ درجه در نوسان بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیان داشت: در این مدت سومار و گیلانغرب با ۲۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کنگاور با منفی شش درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان بودند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :