به گزارش کلهرنیوز، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در شصت و سومین کمیسیون ایمنی راه‌ها استان کرمانشاه اظهار داشت: در این شرایط اولویت اول ما این است که به عنوان سرباز در خدمت دانشگاه علوم پزشکی باشیم تا به این طریق به مردم خدمتگزاری کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: برنامه و سیاست شورای ترافیک و کمیسیون راه‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که دستورالعمل‌های علوم پزشکی را مد نظر داشته باشند و طبق آن عمل کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال با توجه به شرایط متفاوتی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور وجود دارد پلیس باید جهت کنترل شدید جاده‌ها به منظور کاهش تصادفات و تلفات را داشته باشد چرا که در صورت تصادف ممکن است عده‌ای تجمع کنند و همین امر سبب شیوع بیماری کرونا شود.

این مدیر ارشد استان تاکید کرد: پلیس باید نسبت به هرگونه خلافی و سرعت بالایی که سبب بروز حادثه شود کوتاه نیایند و به طور جدی با افراد خاطی برخورد شود و در صورت بروز حادثه از تجمع مردم جلوگیری کنند.

بازوند بیان داشت: شهرداری‌ها به خصوص شهرداری کرمانشاه در سال ۹۸ عملکرد مطلوبی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نداشته اند و امیدواریم برای سال ۹۹ با برنامه منسجمی تدوین کنند تا این کوتاهی جبران شود.

وی همچنین گفت: شهرداری‌ها نسبت به ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ایام نوروز که ایام پیک شیوع بیماری کرونا است مداومت داشته باشند و حداقل روزی دوبار خودروها را گندزدایی کنند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: راهداری جهت کنترل بیماری کرونا از کامیون‌هایی را که وارد استان می‌شوند با نظارت علوم پزشکی تست کرونا به عمل بیاورند و این کار را جدی بگیرند.

بازوند گفت: امسال ضمن عذر خواهی از مردم کشور اعلام می‌کنم آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی را نداریم و هیچ مکانی را به این منظور آماده نداریم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه امسال هیچ برنامه‌ای برای میزبانی مسافران نوروزی ندارد و هموطنان عزیز همچنان در شهر خود بمانند.

این مدیر ارشد استان گفت: نوروز امسال با توجه به اینکه پیک کرونا همزمان با روزهای ابتدایی آن رخ می‌دهد از حساسیت خاصی برخوردار است لذا تا جایی که ممکن است از تجمعات در مراکز خودداری شود تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی مهمترین راه مبارزه با بیماری کرونا را پیشگیری اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه موج و انسجام پیشگیری خوبی در استان کرمانشاه شکل گرفته که جای تقدیر دارد و همچنین از پزشکان شرافتمند و پرستارانی که با تلاش شبانه روزی و همچنین تلاش خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهت کاهش گسترش بیماری کرونا تقدیر و تشکر داریم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :