به گزارش کلهرنیوز، گرامس در مقاله‌ای که در این باره برای مجله‌ای نوشته بود عنوان کرده است: روند صعودی قیمت طلا می‌تواند به زودی به یک روند معکوس اصلاحی متصل شود.

به گفته وی در هفته‌های آینده، یک روند عادی سازی پس از شیوع کرونا اتفاق خواهد افتاد که این روند در بورس می‌تواند به اصطلاح به صورت “ریسکی” ادامه داشته باشد. این در حالی است که طلا در چنین شرایطی به احتمال زیاد تحت فشار قابل توجهی قرار خواهد گرفت. گرامس تصریح کرد: این مساله همچنان به عنوان یک اصلاح موقت برای طلا در مسیر رسیدن به اوج خواهد بود.

این در حالی است که در گزارش‌ها آمده است: از دیدگاه ابزاری و بلند مدت مسیر حرکتی طلا در طول هفته‌های اخیر در کنار مسیر حرکتی نقره روند به شدت صعودی در پیش گرفته است. گرامس در این باره توضیح می‌دهد: در کوتاه مدت، قیمت طلا  افزایش قیمت قابل توجه خود را آغاز کرده و این افزایش قیمت از مسیر ۱۴۵۱ دلار به ۱۷۴۷ دلار به راحتی قابل مشاهده است، روندی صعودی که تنها در طول چند هفته اتفاق افتاد.

اگرچه روند کامل بازگشت به کانال ۱۰۰۰ دلاری بسیار بعید به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه برای بازگشت به سطوح قیمتی پایین نیاز است سطح قیمتی ۱۵۵۰ دلار در هر اونس پشت سر گذاشته شود، تحلیل‌گران بر این باورند که طلا در طولانی مدت روند صعودی قابل توجهی در پیش رو خواهد داشت.

با این وجود گرامس در این باره تحلیل کرده است: بازگشت به سطح قیمتی ۱۴۰۰ – ۱۳۵۰ دلار چندان دور از ذهن نیست و احتمالا این بهترین کانال قیمتی طلا برای طولانی مدت خواهد بود. گرامس ادامه داد: مفهوم چنین تحلیلی پا پس کشیدن سرمایه گذاران از بازار طلا نیست بلکه باید در نظر داشته باشیم که افق این فلز زرد در طولانی مدت بسیار روشن خواهد بود.

وی افزود: با توجه به سیستم اقتصادی و مالی از هم پاشیده جهان در شرایط شیوع کرونا، همچنان نباید حتی از یک اونس فیزیکال طلا یا نقره منصرف شد. به جرات می‌توان گفت طلا به نوعی بیمه عمر برای سرمایه گذاران به حساب می‌آید، اما همچنان باید این نکته را در نظر داشت که در ماه‌های آینده باید برای اصلاح قیمت طلا آماده باشیم.

بنا بر این گزارش این مساله قابل توجه است که قیمت طلا در بلند مدت همچنان امکان دستیابی به کانال ۱۸۰۰ دلار در هر اونس دارد اما سطح فعلی روند خرید را با مشکلات و دشواری‌هایی روبرو می‌کند.

گرامس در ادامه این یادداشت تصریح می‌کند: نگاهی به مسیر حرکتی طلا در طی روزها و هفته‌های آینده بیانگر این است که تا سطح ۱۸۰۰ دلار این روند صعودی ادامه خواهد یافت؛ با این حال نسبت ریسک / پاداش در سطح فعلی در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد. افزون بر این، باید در نظر داشته باشیم که نخستین سیگنال‌های نزولی در نمودارهای روزانه و هفتگی خود را نشان می‌دهند.

گرامس تاکید کرد: از دیدگاه فنی باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی طلا بیش از حد خریداری شده است. با این حال، به طور کلی هنوز هم زود است که بتوانیم صدر بازار طلا را برای ماه‌های آینده اعلام کنیم. با این وجود، احتمال روند معکوس با هفته معاملاتی گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در واقع، این امکان وجود دارد که روند صعودی تحریک آمیز در حال حاضر به ۱۷۰۳ دلار (بیش از ۱۷۰۰ دلار که رکورد هفت ساله قیمت طلاست) رسیده باشد و به لطف کرونا ما در روند اصلاحی ABC در بیش از چهار هفته گذشته قرار گرفته‌ایم. علاوه بر این، تمایل فنی طلا بیشتر به سمت روند نزولی است.

وی افزود: از ابتدای سال، تمایل سنج اوپتیکس Optix در روند افزایش قیمت طلا باعث افزایش سطح خوش بینی در میان سرمایه گذاران شده است. با این حال اوپتیکس طلا Gold Optix در شرایط کنونی سیگنال فروش داده و سطح خوش بینی‌ها را در این باره به شدت افزایش داده است. تنها زمانی که وحشت و ترس شیوع در میان سرمایه گذاران طلا آغاز شود، فرصت دوباره و معناداری در این زمینه (افزایش یکباره و قابل توجه قیمت‌ها) ایجاد خواهد شد./اقتصادآنلاین

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :