کلهرنیوز – لطفا خودتان را برای مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی کلهر نیوز معرفی نمایید؟

اینجانب احسان صفری متولد ۱۳۶۳از روستای قمرالی چله توابع شهرستان گیلانغرب.

 

کلهرنیوز – جناب اقای صفری شغل شما ؟ و منبع درامد شما چطور تامین میشود؟

بنده به شغل شریف رانندگی  مشغولم  که برای یکی از دوستان کار می کنم  ومنبع درآمدم جز رانندگی چیزی دیگر نمی باشد.

جمع اوری زباله گردنه مله نی سال۹۵

کلهرنیوز – شما در اکثر صحنه های اجتماعی در آتش سوزیهای منابع طببعی ،زلزله اخیر،پاکسازی تفریگاه های طبیعی گیلانغرب فعال هستید .چه انگیزه ای دارید از این فعالیت ها؟

بنده  به عنوان یک فرد از جامعه ایران اسلامی برخود وظیفه می دانم که حمایت از طبیعت و خدمت به مردم از وظایف هر فرد وشخصی می باشد.وافتخار بنده این است که چندین سال است به عنوان یک خدمتگذار از جامعه طبیعت دوستان وحفاظت کنندگان از محیط زیست  به طور فعال ونیمه فعال برای حفظ منابع و جلوگیری ازمنقرض شدن گونهای درختان بلوط،بنه وپرندگان و خزندگان و……انجام وظیفه می کنم .وانگیزه بنده نجات گونه های  حیوانات و طبیعت از دام بعضی از کسانی که باید گفت از،لحاظ روان وروح مشکل دارند هست.

جمع اوری زباله در منتطقه تفریحی ناودار گیلانغرب با کامیون شخصی بدون هیچ گونه چشم داشت

 

کلهرنیوز – شما نقش مردم و بخصوص تشکل های مردمی را در حفظ و نگه داری منابع طبیعی چگونه ارزیابی میکنید؟

در دهه اخیر باتوجه به ماشینی شدن بیشتر وسایل و روی آوردن مردم بیشتر به سفر به کوهپایه ها متاسفانه این موضوع بلای جان طبیعت شده چون تعداد اندکی از مردم رعایت نمی کنند وباعث ویرانی این منابع عظیم شده اند. واز طرفی به لطف فضای مجازی مردم باگرفتن عکس وکلیپ هایی که از سوی حامیان طبیعت وانجمن ها ، درسطح شهر واستان وحتی کشور، این مهم کم کم تبدیل به یک وظیفه و فرهنگ درمیان مردم میشود که همه در برابر حفظ منابع طبیعی و ملی کوشا باشند . واقعا همین مردم و تشکلهاهستند که دربیشتر مواقع به داد طبیعت می رسند وهرچه در توان داشته باشند دریغ نمی کنند وباید از این بابت خدارا شکر کرد.

 

کلهرنیوز – مردم گیلانغرب شما رو بعنوان یک فعال اجتماعی و بخصوص دوستدار طبیعت می شناسند ، شما برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی چه صحبتی دارید؟

بنده تقدیر و تشکر می کنم از مردم شهرم که این همه نسبت به بنده لطف دارند.عقیده این جانب این است  که من از یک طایفه وایل نیستم و متعلق به تمام ایل کلهر هستم ودراستای کمک به شهرم تا جایی که بتوانم حتی جانم را فدای همشهریانم می کنم چون همین حمایتهای این مردم هست که مرا تشویق به فعالیت بیشتر درحفظ منابع طبیعی و  خدمت وکمک رسانی می کند.

 

کلهرنیوز – اکنون و در راستای تکریم و قدردانی از زحمات شما از طرف سازمان ها و ارگان ها مورد تشویق قرار گرفته اید یا خیر؟

بنده  تا بحال در راستای تکریم وقدر دانی مورد تشویق هیچ اداره و نهادی درسطح شهر و استان نشده ام بجز منابع طبیعی . و در مواردی متاسفانه در مواقعی  هم ازسوی خیلی از دوستان تنگ نظر تخریب نیز شده ام که این تخریبها هیچ وقت ازفعالیت بنده کم نکرده است.

 

کلهرنیوز – حرف آخر؟

ودرپایان خواهشم از تمام مردم این است به قول قدیمیا ،

دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما می‌کاریم دیگران بخورند

خدایا چنان کن سرنوشت کار         که تو خشنود باشی وما رستگار

 

با تشکر از احسان صفری که وقتشون را در اختیار پایگاه خبری تحلیلی کلهرنیوز  گذاشتند . امیدوارم مردم و بخصوص مسئولین قدر افرادی چون شما را بیشتر بدانند.
به امید موفقیت ،پیروزی و سلامتی شما

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :