در شهرستان اسلام آباد غرب سازه های فراوانی بدون مجوز ساخته می شوند و بعداً با پرداخت جریمه ناچیزی به شهرداری پایان کار و مجوز دریافت می کنند.

در تخلفی آشکار در مرکز شهر اسلام آباد غرب یک ساختمان که مجوز دو طبقه و پیلوت داشته؛ ۷ طبقه بالا رفته و اخیرا هم با جریمه ماده ۱۰۰ مجوز و پایان کار گرفته و ظاهراً ختم به خیر شده، اما اگر حادثه ای نظیر متروپل رخ دهد و تعدادی بیگناه کشته شوند چه کسی پاسخگو ست!

حادثه متروپل آبادان، داغ تخریب بیمارستان تازه افتتاح شده و مسکن مهر اسلام آبادغرب در شب زلزله ۲۱ آبان ۹۶ را تازه کرد تا مجدد مرثیه ای بر عدم نظارت بر امور عمرانی و مهندسی کشور خوانده شود.

به گفته دادستان وقت در فاز دوم بیمارستان اسلام‌آباد غرب بیش از ۵۰ درصد تقلب در احداث بنای دولتی صورت گرفته بود، گرچه متخلفان به سزای اعمال خود رسیدند و بیمارستان پس از مقاوم سازی به چرخه خدمت بازگشت اما نوشدارو بعد از مرگ سهراب چه فایده؛ آن شب بیش از ۲۰ مصدوم زلزله از شهرستان های زلزله زده غرب استان که شدت زلزله در آنجا بیشتر بود برای نجات جانشان به بیمارستان اسلام آباد اعزام شده بودند، فرماندار وقت شهرستان بخاطر کنترل شایعات در فضای مجازی اعلام کرد در شهرستان اسلام آباد زلزله کشته نداده و آمار فوتی ها مربوط به شهرهای دیگر است که به بیمارستان اسلام آباد منتقل شده اند؛ اما طبق قانون امدادگران مصدومینی که امید به زنده بودن دارند را اعزام می کنند اما حیف که تخریب بیمارستان تازه افتتاح شده امید همه را نا امید و همه جان باختند.

بازوند استاندار وقت کرمانشاه در سحرگاه شب زلزله در بازدید از بیمارستان اسلام آبادغرب، آنقدر حالش دگرگون شده بود که گفت عاملان این خیانت در بیمارستان اسلام آبادغرب باید اعدام شوند!

دستگاه قضایی بر جبران خسارت و تضییع حقوق بیت المال پافشاری کرد و بیمارستان مجدد بازسازی شد و به چندین نفر که در ریزش بیمارستان دچار حادثه شده بودند دیه پرداخت شد اما جان باختگان بیگناه زنده نشدند!

اما درخصوص مسکن مهر شرف آباد که هنوز تعداد کثیری از ساختمان های آسیب دیده از زلزله و مقاوم سازی شده از قرن گذشته به مالکین مستاجر و تحت فشار اقتصادی تحویل نشده و مرثیه ای مفصل می طلبد!

لذا ضرورت دارد؛ دستگاه های نظارتی برای جان انسان ها ارزش قائل باشد و در صدور مجوز ساخت و سازها نظارت های شدیدتر و دقیق تری اعمال نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :