به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ماه محرم و روز خبرنگار اظهار داشت: مقوله بیکاری در استان کرمانشاه چندین سال است که گریبانگیر مردم است و در این زمینه بارها به مسئولان مربوط تذکر و راهکار ارائه داده ام اما واقعیت امر این است گام چشمگیری در این زمینه برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان به مقوله بیکاری در استان واقف هستند، افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه آمار جامعه بیکاری ۳۰ درصد بود و در حال حاضر هم تغییری نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: کار باید به گونه ای باشد که بتوان به آن تکیه کرد و براساس آن زندگی را بنیان نهاد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه بیان  داشت: وجود ۹۰۰ هزار هکتار زمین دیم و آبی در استان ظرفیت بسیار بالایی است که با کمی تدبیر می توان در جهت رفع بیکاری از آن استفاده کرد و زمانی در استان کرمانشاه در برخی مناطق برنج کاشت می شد و این نشان دهنده ظرفیت استان کرمانشاه است

آیت الله علما گفت: برخی راهکارهای معظل بیکاری در استان را به مسئولان مربوط ارائه کرده ام مثلا برای روستاییان اگر اینها تعدادی گوسفند و مرغ و آب و زمین داشته باشند، مشکل اشتغال آن ها حل میشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه نباید به دنبال پشت میزنشینی و کار اداری بود، گفت: زمینه های اشتفال فراوانی در استان وجود دارد که باید از آن ها استفاده کرد به عنوان مثال زلزله فرصت بزرگی برای اشتغالزایی بود چرا که کار بازسازی حدود سه سال طول کشید.

آیت الله علما عنوان کرد: به استاندار کرمانشاه به عنوان هفتمین استاندار در رابطه با بیکاری تذکر داده ام و در رابطه با این مقوله تذکرات را ارائه دادم اما کار مثبتی در این‌زمینه صورت نگرفته است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به یک قدرت عظیم و بزرگ در منطقه تبدیل شده است،  تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم کشوری که قبل از انقلاب اسلامی وابسته بود و یک پیچ هواپیما باید در امریکا بسته میشد امروز و به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده که در کشور هواپیما و موشک های نقطه زن ساخته می شود.

آیت الله علما افزود: در مقوله جهاد تبیین هم باید سابقه و زمان قبل تبیین شود تا جوانان تسل امروز بدانند که در گذشته چه بوده ایم و چه کسانی برای ما تصمیم گیری می کردند لذا جهاد تبیین بدون نگاه به گذشته مقدور نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ضرورت جهاد تبیین خاطر نشان کرد: اینکه امروز نام عاشورا مهمین جهاد تبیین و گام دوم انقلاب برای ما کافی است و اصحاب رسانه باید با توجه به آن در راستای فرهنگ سازی گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :