به گزارش کلهرنیوز، تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در حال حاضر تمام ملزومات مورد نیاز مربوط به کرونا نظیر ماسک سه لایه،n۹۵، لباس و شیلد در داخل استان تامین می‌شود.

وی افزود: در گذشته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه ای برای دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده بود و از طریق شرکت‌های معین خرید انجام می شد.

شیرزادیان تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاری سازمان صمت و استانداری تولید کنندگان استانی محصولات مورد نیاز درمان کرونا در بیمارستان‌ها را تامین می کنند.

وی عنوان کرد: به طور متوسط علاوه بر توزیع لباس حفاظت فردی و شیلد، روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار عدد ماسک سه لایه و بین ۴ تا ۵ هزار ماسک n۹۵ در مراکز دانشگاهی توزیع می شود.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین هماهنگی های لازم با بیمارستان های غیر دانشگاهی انجام شده تا از شرکت‌های مجاز ملزومات مصرفی خود را خریداری کنند.

شیرزادیان بیان کرد: سه دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های امام رضا،فارابی و پاوه نصب خواهد شد.

وی افزود: دستگاه های اکسیژن ساز در شهرستانهای سرپل ذهاب و هرسین نصب شده و در اسلام آبادغرب به زودی وارد مدار می شود.

شیرزادیان گفت: ۷۰۰ عدد سیلندر ۴۰ و ۵۰ لیتری اکسیژن طی یک ماه اخیر خریداری شده است.

وی از افزوده شدن ۱۲ تخت آی سی یو در بیمارستان فارابی و یکصد تخت بستری در بیمارستان امام رضا خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۲۱ تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان راه اندازی خواهد شد.

شیرزادیان گفت: علاوه بر بروز رسانی مداوم تجهیزات بیمارستانی، ۱۶ تخت دیگر به جمع تخت‌های آی سی یو استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: ۶ تخت برای بیمارستان‌های نقاط غربی استان نظیر سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین و ده تخت برای مراکز بیمارستانی کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: همچنین چهار تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان سنقر اضافه خواهد شد.

وی افزود: چهار مخزن اکسیژن مایع که از خواص آن خلوص بالا برای درمان بیماران مبتلا به کرونا است، به ظرفیت بیمارستانهای امام رضا(ع) و فارابی و دو بیمارستان در شهرستان‌های استان اختصاص خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :