به گزارش کلهرنیوز، شهرام کرمی در سومین آیین آزادی زندانیان در استان کرمانشاه که امروز در کانون اصلاح و تربیت استان برگزار شد با اشاره به سومین مرحله از آزادسازی زندانیان به همت سازمان بسیج حقوق‌دانان استان اظهار داشت: در دو مرحله نخست ۱۶۱ نفر و امروز نیز ۱۲۲ نفر به آغوش جامعه و خانواده بازمی‌گردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مناسب بسیج حقوق‌دانان در زمینه آزادسازی و رزمایش کمک مؤمنانه عنوان کرد: کارت هدیه‌هایی برای مددجویان و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های آن‌ها توسط این نهاد در نظر گرفته شده است.

کرمی با بیان اینکه سرمنشأ بسیاری از جرائم و مفاسد بیکاری جوانان است عنوان کرد: هرچقدر بتوانیم اشتغال را توسعه دهیم و حرفه آموزی بین مددجویان در زندان‌ها را گسترش دهیم به طور قطع در خارج از زندان با ایجاد اشتغال برای خود زندگی سالمی خواهند داشت.

دادستان کرمانشاه با اشاره به اینکه مددجویان می‌توانند در دوران محکومیت علاوه بر حرفه‌آموزی کسب درآمد نیز داشته باشند گفت: توجه به قرآن که برای مؤمنان شفا و رحمت است برای زندانیان نیز منشآ اثر خواهد بود و از مسئولان زندان درخواست داریم مددجویان را با قرآن کریم و عترت و اهل بیت(ع) بیشتر انس دهند.

وی با بیان اینکه همه آگاهی داریم جرم زاییده اجتماع بشری است و همیشه اینچنین خواهد بود افزود: در جوامع امروز که از نظر فرهنگی، تکنولوژی و سایر حوزه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی ایجاد شده می‌توانیم بسیاری از اختلافات را با گفت و گو و تعامل حل کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه اختلافات حقوقی و خانوادگی را در نهادهای خانواده و از طریق بزرگترها و سازمان‌های ارائه دهنده مشاوره حل کنیم گفت: گاهی یک اختلافات خانوادگی که می‌تواند به راحتی توسط بزرگترها یا مشاوره حل یا به طور مسالمت‌آمیز به جدایی ختم شود، به فاجعه‌ای همچون حادثه ناگوار روز گذشته تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: این فجایع ممکن است برای هر اختلاف خانوادگی دیگری رخ دهد بنابراین باید بیاموزیم که در قالب گفت‌و‌گو، تعامل و ایثار و گدشت مسائل را حل کنیم و به طور قطع راهکار بسیاری از مشکلانت زد و خورد، کش و قوس و جر و بحث نیست.

کرمی افزود: امید داریم این فرهنگ اسلامی ایرانی بین جامعه بیشتر رواج یابد و مردم تا جایی که می‌شود اختلافات درون خانودگی و در بستر امن خانواده حل کنند.

وی با اشاره به موضوع پایش زندانیان گفت: این طرح نزدیک به دو ماه در حال انجام است و در این راستا تمام زندانیان و مددجویان بررسی می‌شوند و افرادی که از طریق نهادهای ارفاقی به آزادی یا کاهش مجازات آن‌ها می‌توان کمک کرد شناسایی می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه تمام زندانیان پایش شده‌اند و کاربرگ‌های متعددی برای زندانیان تهیه و تحویل مراجع ذی‌صلاح شده است افزود: این طرح آزادی‌های قابل توجهی به دنبال داشته است و استان کرمانشاه در این زمینه جزو استان‌های برتر است و با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: این مساعدت به هیچ عنوان شامل جرائم خشن، سرقت‌های به عنف و جرائمی که امنیت مردم را خدشه‌دار می‌کنند، نخواهد شد و احکام آ‌ن‌ها هرچند سنگین باشد با قاطعیت اجرا می‌شود و در این زمینه برخوردها عبرت‌آموز و بازدارنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زندان برای کسانی که در جامعه خطر ایجاد می‌کنند جای خوبی است و به طور حتم در زندان باقی خواهند ماند گفت: مردم نگران هستند که ممکن است آزادی زندانیان و پایش به امنیت جامعه خدشه وارد کند اما به مردم اطمینان می‌دهیم که مددجویانی آزاد می‌شوند که وجودشان در جامعه خطرناک نباشد.

کرمی با بیان اینکه ویژگی بسیج این است که در هر مرحله از انقلاب خود را با شرایط وفق داده و در آن عرصه بروز و ظهور پیدا می‌کند افزود: اکنون نیز بسیج حقوق‌دانان در زمینه آزادی زندانیان ورود بسیار خوبی داشته است که از اقدامات خوب این سازمان تشکر می‌کنیم و ما نیز خود را بسیجی می‌دانیم و با این نیت به کمک دوستان می‌آییم و امید داریم روزی هیچ بانویی در زندان بانوان گرفتار نباشد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :