به گزارش کلهرنیوز، سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: خبرنگاران و کارکنان صدا و سیما جزء گروهی هستند که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محلی در فرهنگیان فاز یک برای انجام واکسیناسیون در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفته و اگر تمهیدات فراهم شود از فردا یا نهایت از روز بعد از آن واکسیناسیون خبرنگارانی که کارت خبرنگاری دارند و توسط اداره کل ارشاد معرفی شوند و همچنین کارکنان صدا و سیما انجام می شود.

وی با بیان اينکه اکنون واکسن غالبی که تزریق می‌شود واکسن ایرانی است، افزود: هر واکسنی که وارد استان شود بلافاصله به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.

شاه آبادی تصریح کرد: همه واکسن ها خوب است باید به دانشمندان داخل کشور اعتماد کنیم زیرا واکسنی که در داخل ایران وجود دارد توسط جوانان خودمان ساخته شده و برای ما ارزشمند است.

وی با بیان اینکه واکسن بد وجود ندارد، عنوان کرد: هنگامی که واکسن  تزریق می شود، ایمنی نسبی در بدن ایجاد می شود شعار ما این است که برای پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است زیرا شیوه ساخت‌ واکسن ها تفاوتی با یکدیگر ندارد و کار اصلی آنها تحریک سیستم ایمنی بدن و آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس برآوردها حدود دو هزار خبرنگار داریم که بر اساس لیست آمادگی تزریق واکسن وجود دارد و یک ماه پس از تزریق نوبت اول، دوز دوم تزریق خواهد شد.

شاه آبادی درباره ضرورت یا عدم ضرورت انجام تست کرونا پیش از تزریق واکسن تصریح کرد: بیماری حاد تب دار، ابتلا به کرونا، حساسیت شدید به تخم‌مرغ موارد منع تزریق واکسن کرونا است و اگر کسی این موارد را نداشته باشد نیاز به انجام تست کرونا نیست.

وی افزود: همه واکسن ها برای همه بیماری ها دو دسته عوارض خفیف و شدید نادر ایجاد می شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه کمیته عوارض داریم و تاکنون مرگ منتسب به واکسن نداشته ایم.

وی عنوان کرد: پس از تزریق واکسن عوارض خفیف نظیر تب، لرز و بدن درد عادی است و نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن فعالیت می‌کند و بدن آماده می‌شود در برابر ویروس واقعی بدحال نشود.

شاه آبادی گفت: در همه جوامع که واکسن کرونا تایید می‌شود عنوان شده واکسن از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند بلکه از بدحال شدن، بستری در بیمارستان و مرگ جلوگیری می‌کند.

وی افزود: افراد اگر پس از تزریق واکسن نوبت اول کرونا اصول بهداشتی را رعایت نکنند با توجه به شیوع ویروس دلتا که بسیار سریع منتقل می‌شود و مجال ویروس دیگری به بدن داده نمی شود، به کرونا مبتلا می شوند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افرادی که واکسن کرونا را تزریق می کنند تا زمانی که پوشش واکسیناسیون به بالای ۹۰ درصد برسد باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند.

شاه آبادی گفت: بعد از تزریق نوبت اول واکسن کرونا در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی امکان ابتلا به کرونا وجود دارد و در واقع دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن   در بدن ایمنی ایجاد می شود بر همین مبنا همه مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: ابتلا به کرونا غیر عادی نیست چون سیستم ایمنی بدن فعال شده اما بعد از تزریق دوز دوم ابتلای شدید به کرونا، بستری در بیمارستان و مرگ بسیار بسیار نادر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :